Toyota este clasificată pe prima poziţie a valorii brandurilor auto mondiale
De AutoExpert | 2 Octombrie, 2012
Toyota este clasificată pe prima poziţie a valorii brandurilor auto mondiale
Topul anual al valorii brandurilor mondiale realizat de compania Interbrand aduce din nou Toyota pe prima poziţie a numelor din industria auto. Toyota se află pe poziţia a 10-a în clasamentul care ia în considerare toate industriile, constructorul japonez fiind urmat îndeaproape de Mercedes-Benz (locul al 11-lea) şi de BMW (locul al 12-lea).
În Top 100 branduri mondiale au intrat 12 mărci din industria maşinilor, singura apariţie complet nouă fiind Kia, care a urcat direct pe poziţia a 87-a.
Clasamentul final este condus de Coca-Cola, brand cu o valoare estimată la 77.8 miliarde de dolari, care anul trecut terminase de asemenea pe prima poziţie. Pe locul al doilea se află Apple (76.6 mld dolari - în urcare de pe locul al optulea în 2011) şi IBM (75.5 mld dolari - în scădere cu un loc).
La estimarea sumelor valorii de brand au fost luate în considerare performanţele financiare, puterea mărcii în raport cu principalii concurenţi şi poziţia brandului în raport cu grupul său ţintă.