Toyota renunță la motorul V8 i-Force, cu care sunt echipate modelele Tundra și Sequoia!

De Pavel   |  12 Martie, 2020

Distribuie :

Motorul cu opt cilindri și insigna i-Force a fost lansat la începutul acestui mileniu, debutând împreună cu pick-up-ul Toyota Tundra, care în varianta de top era echipat cu unitatea de 4.7 litri volum. Ulterior, acest propulsor a apărut și în gama de motorizări a SUV-ului de dimensiuni mari Toyota Sequoia.

Odată cu debutul celei de-a doua generație a modelului Tundra, volumul motorului V8 a crescut până la 5.7 litri volum, iar puterea totală a acestuia până la 383 de cai putere. Motorul care din fabrică primește codul 3UR-FE, mai poate fi întâlnit și pe alte vehicule ale concernului, precum Toyota Land Cruiser și Lexus LX570.

Propulsorul V8 i-Force este considerat unul dintre cele mai fiabile motoare dezvoltate de constructorul nipon, astfel că se cunosc mai multe cazuri în care parcursul modelelor Tundra, echipate cu această unitate de propulsie, a depășit pragul de 1 milion de kilometri!

Cu toate acestea, cei de la Toyota consideră că motorul a învechit moral și se pare că deja au luat o decizie în acest sens. Unul dintre utilizatorii portalului Rivian Owners Forum, susține că a obținut acces la cererea de brevet a celor de la Toyota, prin care se patentează numele i-Force Max, care va fi utilizat pe teritoriul SUA pentru automobile și componente auto. Se presupune că este vorba despre lansarea unui motor de nouă generație, care probabil va debuta împreună cu noua generație Tundra.

Noua Toyota Tundra se află acum la etapa de teste, debutul acesteia fiind planificat spre sfârșitul anului 2020. Conform informațiilor disponibile în acest moment, primile versiuni ale pick-up-ului Tundra vor fi echipate cu o unitate turbo în șase cilindri, cuplată cu un sistem hybrid.