Tracţiune integrală şi peste 600 de CP, la pachet vă rog! Da, pe noul M5!

De Redactor AE   |  4 Octombrie, 2016

Distribuie :

BMW se va conforma cu noile reguli de joc în segment şi va adopta sistemul de tracţiune integrală pe cel mai performant model de serie a lui Seria 5, adică BMW M5. Sedanul bavarez, spionat de nenumărate ori, ar putea fi astfel primul M-car cu tracţiune AWD, informează Auto Express.

Într-un interview acordat publicaţiei britanice, şeful actual al diviziei BMW MW, Frank van Meel, care a migrat de la Audi, a menţionat că noul "M5 trebuie să poată fi condus cum se conduce şi astăzi, doar că, cu un plus de tracţiune". Decizia de a trece la sistemul de tracţiune AWD în loc de clasicul RWD vine în contextul luptei pentru numărul de cai putere. Aşa cum sarcinile fizice cresc, rezistenţa punţii motrice scade drastic, ca şi aderenţa roţilor cu asfaltul de altfel.

Acest lucru însă nu înseamnă că noile M5 vor fi un fel de Audi cu o tendinţă masivă de subvirare. Germanul a ţinut să menţioneze că "un M-car trebuie să rămână în continuare, agil, precis şi dinamic, fiind proiectat pentru circuit şi chiar dacă va adopta sistemul de tracţiune integrală, maşina se va comporta mai mult ca un sportsedan cu tracţiune pe spate".

Noul sistem va fi o premieră şi în sensul în care tehnologia bavarezilor nu va purta indicile xDrive, iar roţile punţii faţă vor prelua conducerea doar atunci când acest lucru va fi strict necesar, de aici şi comportamentul tipic unui RWD.