Una dintre cele mai rare și legendare modele Aston Martin va fi scoasă la licitație!
De Pavel | 25 Martie, 2022
În cadrul licitației Goodwood Members’ Meeting, organizată de casa de licitații Bonhams, va fi scoasă la vânzare o piesă de colecție, Aston Martin Lagonda Series 1!
Modelul legendar a fost asamblat într-un număr de numai șapte exemplare, dintre care două au fost modificate și echipate cu un motor de 7.0 litri volum. Lagonda Series 1 reprezintă versiunea Long a coupe-ului Aston Martin V8, dar care costa cu 24% mai scump.
Lagonda Series 1 cu patru uși a fost prezentată în octombrie 1974 la Salonul Auto de la Londra. Și, deși "embargoul petrolier" fusese deja ridicat în acel moment, acesta a predeterminat totuși soarta mașinii. Economia mondială nu și-a revenit încă din "șocul" crizei energetice, astfel încât cererea de berline cu motoare V8 s-a dovedit a fi foarte mică. Situația a fost agravată de prețul mașinii de 14.040 de lire sterline (în banii de astăzi, ținând cont de inflație, suma ar fi de 155.700 de lire sterline), ceea ce reprezintă cu 24% mai mult decât se cerea pentru Aston Martin V8.
Toate cele șapte exemplare Lagonda Series 1 au primit un motor V8 de 5.3 litri volum, capabil de 284 CP și 408 Nm. Cinci mașini au fost echipate cu o transmisie automată, iar altele două cu o cutie mecanică în cinci trepte marca ZF.
Ulterior, două exemplare au fost modificate de atelierul lui R. S. Williams, de unde au ieșit cu motorul mărit până la 7.0 litri volum, forțat să ofere 487 CP și tocmai 746 Nm! În aceste condiții, accelerarea de la 0-97 km/h dura 5.5 secunde, iar viteza maximă atingea pragul de 274 km/h!
Sub capota exemplarului scos la licitație se află anume acest V8 de 7.0 litri. Odată cu modificarea motorului, specialiștii atelierului au îmbunătățit și transmisia automată, au înlocuit arborele cardanic, conductele de combustibil și evacuarea, au reconfigurat suspensia și au instalat frâne de performanță.
La fel, tunerii au lucrat și la interior care a fost retapițat integral, scaunele din față echipate cu reglaj electric, iar bancheta din spate coborâtă mai jos pentru mai mult spațiu deasupra capului pasagerului.
Din 2012, mașina a stat nemișcată, astfel că acum necesită careva lucrări suplimentare de mentenanță. Specialiștii planifică să câștige de pe vânzarea mașinii 200-300 mii de lire sterline.