Unicul exemplar Alfa Romeo Vittoria din lume, va fi scos la licitație!

De Pavel   |  8 Iunie, 2021

Distribuie :

Casa de licitații italiană Finarte a scos la vânzare unicul în felul său, coupe-ul Alfa Romeo Vittoria. Această mașină a fost construită de atelierul Carrozzeria Castagna într-o singură copie, iar în 1995 a fost expusă la Salonul Auto de la Geneva. Cu 11 ani în urmă, Vittoria a suferit o restaurare completă, iar acum costul mașinii, conform estimărilor preliminare, variază între 195.000 și 225.000 de euro.

Actuala Carrozzeria Castagna datează din 1994. Compania care a precedat-o a activat între 1849 și 1954, reușind să câștige reputația unui atelier care se poate lăuda clienți bogați, influenți și populari. Cel mai recent proiect al atelierului este un Porsche Panamera Vistoral transformat într-un coupe, inspirat de modelul experimental Lamborghini Marzal produs în 1967. Tot aici menționăm și un Audi A8 cu caroseria de break care încă nu a reușit să fie finisat.

Alfa Romeo Vittoria, a fost lucrarea de debut a companiei, după reînvierea acesteia de către omul de afaceri italian, Uberto Petra. Mașina a fost numită în cinstea fiicei noului proprietar, iar la baza proiectului stă o Alfa Romeo 75 din 1987. Atelierul nu doar că a construit o caroserie unică din aluminiu, dar și a modificat unele elemente mecanice. Astfel, suspensia a primit bucșe mai rigide, un set de amortizoare reglabile Koni, frânele standard au fost înlocuite cu unele marca Brembo, cu etriere cu șase pistoane, iar motorul a devenit mai potent.

Sub capotă era păstrat aceeași unitate Busso V6 de 3.0 litri volum, care pe modelul 75 era capabilă să dezvolte 192 CP. După ce vehiculul a fost expus la Geneva, presa a scris că motorul a fost forțat de specialiștii ateierului să ofere 300 CP, însă măsurările la stand au arătat că de fapt era vorba de nu mai mult de 255 CP. 

Lista modificărilor este încheiată de un set de jante Tecnomagnesio din aliaj de magneziu cu diametrul de 18 inch, scaune împrumutate de la BMW Seria 8 E31, un rezervor de combustibil de la bolizii de curse și lacăte pentru portiere de la Lancia Ypsilon.

Coupe-ul unic s-a prăfuit o perioadă lungă de timp undeva la marginea orașului Miloano. Până în 2010, atunci când s-a ales cu o restaurare pe măsură. interiorul a fost retapițat, iar partea din spate a acoperișului remdoelată. 

x
x
x
x
x
x