UTIL: De ce este important să urmărești starea discurilor de frână și când este timpul să le schimbi?

De Redactor AE   |  25 Aprilie, 2019

Distribuie :

De obicei, se ajunge la schimbul discurilor de frână când deja nu se mai pote circula altfel. Asta desigur dacă excludem cazurile de garanție pentru mașinile noi, unde aceste proceduri au un cu totul alt termen stabilit de producător.

În mod normal însă, schimbul acestor consumabile ar trebui tratat cu o atenție sporită, fără a se ajunge în punctul critic când mecanicul spune că ”nu se mai poate circula așa”. Fie că au apărut vibrații în volan în timpul frânării, aveți un zgomot ciudat la aplicarea frânei, sau s-a fisurat discul, toate sunt cazuri critice care, sunt bine de evitat.

De ce zic asta? Din punct de vedere tehnic, în asemenea situații, când simptomele de mai sus sunt prezente, discul de frână deja nu vă poate asigura aceeași eficiență necesară, pe care să vă puteți baza. Automobilul încetinește, desigur, dar nu vă va putea garanta aceeași distanță de frânare, care știm bine că în situații extreme, fac diferența între un un accident și o tragedie.

Discurile subțiate, tocite, care au trecut prin mai multe cicluri de supraîncălzire, și-au pierdut demult proprietățile de fabrică. Metalul devine mult mai elastic și mai ușor de deformat, în special la temperaturi înalte și frânări bruște.

Iată un alt exemplu. Deoarece suprafața discului de frânare nu mai poate asigura acel consum de temperaturi înalte și nu asigură o răcire optimă, retransmit aceste valori către plăcuțele de frână - acestea la rândul lor cedează căldura către etrier, iar de acolo pleacă în uleiul de frână care poate ușor să fiarbă! Ce se întâmplă din nou? Într-o călătorie lungă cu frânări intensive aveți toate șansele să pierdeți această funționalitate și...tragedia nu este greu de imaginat.

Despre discuri de frână fisurate la fel, ați auzit nu o singură dată. Sunteți într-o coborâre, ați frânat intensiv, afară plouă, apă, temperaturi înalte, șoc termic și...a plesnit discul de frânare la prima atingere bruscă. Și exemplele pot să curgă cu diferite situații, unele simulate poate, dar luate tot din viața reală, iar finalul este același.

Ce e de făcut? Desigur, de schimbat la timp discurile de frână. Și când e acel LA TIMP?

Tot ce aveți de făcut este să monitorizați și să mențineți sub control, parametrii indicați de producători, pentru grosimea discului de frână. Indicativul MIN TH, inscripționat pe ambalajul discurilor de frână, sau în cartea de service ori alte surse de informare, vă comunică faptul că a venit timpul.

Să zicem că MIN TH = 18.4 (doar ca exemplu), iar grosimea discului de frânare nou este de 20 mm. Odată ajuns în acest prag, cu o reducție de numai 1.6 mm din grosimea totală, deja sunteți în zona de risc.

Unii automobiliști aleg să niveleze buza exterioară a discului de frână, pe întreg diametrul, cu utilaje speciale, procedură deloc recomandată și care vă pune în pericol la fel de mult ca și până a le rade muchiile. E ok, pentru că îți permite să pui plăcuțe noi, dar nu este deloc sigur!

Cât de mult joacă un metru în distanța de frânare, este ușor de văzut la știri...Astfel că evitarea înlocuirii discurilor de frâne poate avea consecințe mult mai grave decât costul pieselor și manopera.

Drum bun să aveți!

Recomandate:

Porsche dezvăluie secretele noului Cayenne Electric. Are autonomie de peste 600 km și încărcare fulger în 16 minute! - Photo
Noutăți
Porsche dezvăluie secretele noului Cayenne Electric. Are autonomie de peste 600 km și încărcare fulger în 16 minute!

Constructorul german a publicat noi detalii tehnice despre viitorul Cayenne Electric, SUV-ul de lux care va fi lansat până la sfârșitul acestui an și care promite să redefinească standarde

Inna
Escrocherie demascată. Trei bărbați din Briceni, prinși în flagrant după ce au încercat să înșele o femeie cu „ruda implicată în accident” - Photo
Sociale
Escrocherie demascată. Trei bărbați din Briceni, prinși în flagrant după ce au încercat să înșele o femeie cu „ruda implicată în accident”

Trei bărbați, cu vârste de 27, 29 și 40 de ani, originari din satul Cotiujeni, raionul Briceni, au fost reținuți de polițiști după ce au pus la cale o escrocherie de tipul „ruda implicată

Inna
Ateneul Român inspiră luxul britanic. Bentley lansează o colecție unică Mulliner dedicată României - Photo
Special
Ateneul Român inspiră luxul britanic. Bentley lansează o colecție unică Mulliner dedicată României

Bentley aduce un omagiu unuia dintre cele mai emblematice simboluri culturale ale României, Ateneul Român. În acest sens, a fost creată o ediție specială de divizia de

Inna
Un BMW, 1.100 CP și o hală - formula pentru o stare de bine sau cum un pilot a transformat uzina bavareză în circuit - Photo
Divertisment
Un BMW, 1.100 CP și o hală - formula pentru o stare de bine sau cum un pilot a transformat uzina bavareză în circuit

Uzina principală BMW din München a devenit scena unui spectacol unic: Elias Hountondji, unul dintre celebrii Red Bull Driftbrothers, a transformat liniile de producție într-un adevărat circ

Inna
Mașină cuprinsă de flăcări pe strada Alba Iulia. Un bărbat a ajuns la spital după ce a încercat să stingă incendiul singur - Photo
Sociale
Mașină cuprinsă de flăcări pe strada Alba Iulia. Un bărbat a ajuns la spital după ce a încercat să stingă incendiul singur

Un incident grav s-a produs în seara zilei de 23 octombrie, în jurul orei 22:52, pe strada Alba Iulia 204 din municipiul Chișinău. Un automobil de model Renault Kadjar a fost cuprins 

Inna
Tragedie la Iași. Două persoane au decedat, în urma unui accident violent între un TIR și un autoturi - Photo
Accidente
Tragedie la Iași. Două persoane au decedat, în urma unui accident violent între un TIR și un autoturi

Un accident rutier deosebit de grav s-a produs pe drumul național DN2, între localitățile Cristești și Drăgușeni, în județul Iași, România. Potrivit primelor informații, șoferul

Inna