Versiunea de top a SUV-ului electric BMW iX ar putea avea circa 560 CP

De Sergiu   |  3 Aprilie, 2021

Distribuie :

Cu vreo două săptămâni în urmă, BMW a dezvăluit mai multe detalii despre noul iX.  A fost confirmată deci venirea a două iterații, inclusiv un xDrive40 și xDrive50. Acum, se menționează pe cale neoficială că modelul ar putea primi o versiune de top cu peste 500 CP.

Potrivit BMW Blog, iX M60 va începe ca un xDrive50. Motoarele electrice duble ale acestuia vor dezvolta conjugat circa 500 CP, suficienți pentru a permite SUV-ului să atingă 100 km/h în mai puțin de 5 secunde. Ulterior, M60 va primi un tratament din partea Diviziei M Performance Automobile, iar la ieșire SUV-ul electric se va făli cu aproximativ 560 CP.

De asemenea, iX M60 va dispune probabil de unele modificări vizuale, cum ar fi un bodykit mai agresiv, roți și alte componente revăzute, inclusiv o suspensie recalibrată. Se crede că versiunea își va face apariția în 2022, sau 2023, cel târziu.

BMW iX în versiunile xDrive40 și xDrive50 sunt planificate să sosească mai devreme, la sfârșitul anului 2021 sau începutul anului 2022.

Strategia pentru electrificare de la BMW mai prevede eforturi susținute din partea constructorului pentru sporirea vânzărilor de EV-uri. Din 2025, se prognozează o dinamică anuală impresionantă a vânzărilor de electromobile BMW, urmând ca din 2030, vânzările de electromobile să însumeze circa 50% din totalul la nivel global. În anii ce urmează este așteptată și apariția BMW Neue Klasse - o nouă generație de modele sofisticate.

Recent, în cadrul unui interviu acordat pentru Reuters, șeful companiei a menționat că BMW și-a sincronizat debutul în segmentul electric la momentul potrivit, când piața EV-urilor a devenit ceva mai dinamică. Oficialul a mai menționat că toate mașinile electrice dedicate arată la fel, iar ofertele sunt monotone.

Potrivit acestuia, această soluție nu va funcționa pentru BMW: „Dacă vă uitați la ceea ce se întâmplă pe piață cu aceste platforme electrice dedicate, toate mașinile arată la fel. BMW servește clienți foarte pretențioși, înstăriți, și cred că nu vor mașini care seamănă între ele”.