Vezi cum Volkswagen ID.4 eșuează rușinos Testului Elanului! Dacia Spring a arătat un rezultat net superior
De Pavel | 22 Iunie, 2021
Volkswagen a prezentat cu mult fast și laudă noul său SUV electric ID.4, dar oare e chiar atât de bun și își depășește ușor concurenții din segment? Jurnaliștii ediției KM77 au decis să-l pună la încercare acoo unde se pricep cel mai bine, în așa numitul Testul Elanului.
Amintim că testul elanului este unul dintre cele mai dificile pentru mașini. În timpul unei curse pe o traiectorie definită, vehiculul trebuie să vireze brusc printre conuri, modelând o situație în care pe neașteptate pe drum apare un obstacol. Un rezultat etalon este considerată viteza de 77 km/h, viteză cu care o mașină parcurge traseul stabilit. În același timp, media pentru segmentul de SUV-uri este de 75 km/h.
Noul subiect de test al experților spanioli a fost SUV-ul electric compact Volkswagen ID.4. Modelul cu tracțiune spate, construit pe arhitectura modulară MEB, este echipat cu un motor electric de 204 cai putere și o baterie de 82 kWh. Din prima încercare, experții au remarcat o intervenție serioasă a sistemului de stabilizare (ESP). Mașina electrică a reușit să parcurgă coridorul din conuri cu o viteză de 73 de kilometri pe oră, acest rezultat fiind cel mai bun din toate încercările.
Următoarea încercare, la o viteză de 74 km/h a fost una eșuată, ID.4 doborând mai multe conuri de pe traseu. Iar atunci când jurnaliștii au încercat să crească viteza, sistemul de stabilizare se activa la fiecare mișcare bruscă a EV-ului, trimițându-l în derapaj.
Pentru comparație, menționăm că primul SUV compact electric român, Dacia Spring, a reușit să parcurgă același traseu cu viteza etalon de 77 km/h! Se pare că nemții au câte ceva de învățat de la constructorul român, la capitolul manevrabilitate și intervenția sistemelor electronice de stabilizare.