60.000 de kilometri, cu atât în medie sunt date înapoi odometrele mașinilor

De Redactor AE   |  26 Aprilie, 2020

Distribuie :

Concluzia aparține unui serviciu care vinde rapoarte online cu privire la istoricul mașinilor second-hand, carVertical. Iată că în urma analizelor acestor rapoarte a apărut și cifra din titlu.

Există un DAR, sau mai bine zis un doar că. Media de 59.000 de km despre care vă vobim se referă la mașinile din România nu și din țara noastră, unde situația pare a fi și mai critică. CarVertical a răsfoit printre 200.000 de anunțuri de mașini până să își pună pe foaie concluziile.

Însă chiar și acest număr, 59.129 de km, este mult prea mic pentru a putea vorbi de un rezultat concludent, într-o țară cu o populație de aproximativ 20.000.000 de oameni.

Nici europenii nu sunt mai ”curați”. Media europeană este de 56.836 de kilometri. Surpriză? Cel mai probabil că da, cel puțin pentru acei cumpărători moldoveni care sunt convinși orbește de sinceritatea vânzătorilor din Germania.

Estimativ mai mult de 1/3 din mașinile aflate în vânzare în România, au parcursul ”umblat”. 22.8% au fost accidentate și reparate, lucru nemenționat în anunțuri, în timp ce media europeană este 9.3%.

Vorbind despre mărci se pare că cele mai afectate de implicațiile la kilometraj, sunt BMW-urile, mărcii nemțești fiindu-i atribuită cea mai mare felie din piața de mașini viciate, 24%.

Urmează Volkswagen și Audi cu 19 procente, Mercedes cu 8%, Skoda cu 5% și Opel cu 4%.

În ce privește țara noastră aflați că sunt mașini la care a fost modificat parcursul cu 10.000 km, pentru a le coborî sub pragul psihologic de 150.000 (la 140K) sau 200.000 (la 190k), la fel cum găsești și automobile întinerite de la 400.000 km la 230.000 km.

Indiferent de câți km sunt șterși din amintiri, procedura este în mare parte aceeași, cu diferențele de brand și model. Ceasurile de bord, cheia, modulul de acces, blocul electronic al motorului și încă vreo 1-2-3 module sunt principalele ținte ale specialiștilor locali.

În funcție de dorințele și buzunarul clientului, prețul poate varia de la 30-50 de euro până la chiar și 250 euro sau mai mult. Nu este o sumă chiar atât de dureroasă pentru comercianții de automobile, din moment ce câștigul obținut, acoperă chiar și aceste cheltuieli.

Trebuie menționat că o mașină modificată profesionist, este practic imposibil de aflat pentru marea majoritate a specialiștilor care prestează servicii de inspecție și evaluare auto.

Ceea ce se află, este datorită site-urilor ce vind raport de istoric online, sau din zgârcenia vânzătorului, care a modificat km doar într-un bloc - două, ”mai ieftin”.

Și cât de haios nu ar suna, procedura de întinerire, se numește de fapt corecție parcurs :)