Acest Nissan Skyline GT-R este unic în lume! Sportcar-ul folosește caroseria break și e mai rapid decât McLaren F1
De Pavel | 12 Mai, 2020
Pe mai multe rețele de socializare au apărut câteva imagini cu un Nissan Skyline GT-R R33 absolut neobișnuit, care folosește o caroserie de tip break. Modelul unic a fost construit într-un singur exemplar în anul 1996 și a reușit să fie mai rapid decât legendarul McLaren F1!
Autorul acestui proiect a fost Daijiro Inada, fondatorul revistei Auto Option și unul dintre oamenii care au făcut ca drift-ul să devină sport auto internațional. Vehiculul inedit nu doar că a apărut pe paginile publicației, ci a fost prezentat oficial publicului în cadrul Salonului Auto din orașul nipon Nagoya.
La baza mașinii se află un coupe R33 obișnuit, care a fost transformat într-un vagon datorită pieselor împrumutate de la modelele EXA și Inada. Însă autorul proiectului a decis să nu se oprească doar la modificările estetice și a continuat să modifice mașina, ca într-un final acest Skyline să fie nu doar cel mai neobișnuit, dar și cel mai rapid.
Nu există informații detaliate despre sistemul de propulsie, însă cunoaștem cu siguranță că, sub capotă este instalat legendarul motor RB26 dotat cu două turbosuflante, capabil să livreze un total de 1.000 de cai putere! În aceste condiții, GT-R-ul efectuează exercițiul de sprint pe o distanță de 402 metri în 11.89 secunde, iar viteza maximă a fost limitată electronic la pragul de 304,8 km/h.
La un moment dat, acest Skyline GT-R a fost aproape cea mai rapidă mașină de pe planetă, în timpul testelor de pe circuitul japonezz Tsukuba, break-ul a reușind să depășească chiar legendarul supercar McLaren F1.
Chiar și în zilele de astăzi, vehiculul reușește să se impună în fața multor modele de performanță de renume, precum Porsche 911 sau Audi R8.
În 2018, GT-R-ul unic a fost scos la vânzare, după care nimeni nu a mai auzit nimic despre celebrul vehicul nipon.