Află câţi bani din surse externe s-au alocat și cheltuit în anul 2018 pentru reconstrucţia drumurilor din țară!

De Pavel   |  13 Mai, 2019

Distribuie :

În anul 2018, prin intermediul Bugetului de stat au fost prevăzute peste 1,33 miliarde lei cheltuieli capitale pentru executarea contractelor de lucrări de reconstrucţie a drumurilor şi servicii de supervizare, finantate din surse externe, scrie mold-street.com

Potrivit Administraţiei de Stat a Drumurilor (ASD) e vorba de cinci proiecte de investiţii externe prevăzute în cadrul proiectelor „Susţinerea Programului în sectorul drumurilor” şi „Reabilitarea drumurilor locale”.

Lucrările bat pasul pe loc! Astfel din cele 1,33 miliarde lei, au fost executate mai puţin de jumătate - doar 557,2 milioane lei, sau 41,8% din planul de finanţare aprobat de Ministerul Finanţelor.

De exemplu, în cadrul proiectului de reabilitarea drumurilor locale, finanţat de Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare (conform unui acord din anul 2016), erau prevăzute cheltuieli capitale pentru contracte de lucrări şi servicii de supervizare în valoare de 104,44 milioane lei, dar s-a reuşit executarea unor lucrări de doar 13,74 milioane lei, adică ceva mai mult de 13%, ceea ce este o sumă foarte mică.

Din cele aproape 70 de milioane lei prevăzute pentru lucrări de îmbunătăţire a drumului local L376 km 0+000 – 33+491 Corneşti până la intersecţia cu L405, s-a reuşit folosirea doar a 3,3 milioane lei, adică mai puţin de 5%.

Asta chiar dacă contractul de executare a lucrărilor estimate la 112 milioane lei, a fost semnat încă pe 17 martie 2017 cu firmele Badprim SRL şi Ecotehlider SRL, iar data lansării lucrărilor a fost stabilită pentru 2 mai 2017. La finele anului trecut însă contractul a fost reziliat pentru că s-a reuşit executarea a doar 2% din lucrări. Companiile deţinute de doi milionari, continuă să obţină contracte de sute de milioane lei de lucrări de întreţinere şi reparaţie a drumurilor.

Pentru lucrările de reconstrucţie şi serviciile de supervizare la drumul R1 Chisinau-Ungheni-Sculeni, în 2018 a fost prevăzută alocarea a circa 550 milioane lei, real însă s-a reuşit asimilarea unei sume de 223 milioane lei sau aproximativ 40% din plan.

De notat că acest drum, la care lucrează companiile Evrascon din Azerbaijan şi OHL din Cehia, urma să fie finalizat încă în anul 2016. După o serie de amânări şi extinderi ale termenelor de executare se constată că drumul este gata în proporţie de doar 60%.

Ultimul termen anunţat de autorităţi este finele acestui an, îndeplinirea căruia este puţin probabilă în condiţiile în care lucrările au loc în ritm foarte lent. În raportul său anual, Administraţia de Stat a Drumurilor nu a explicat motivele tergiversării lucrărilor.

Recomandate:

Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna