Află ce poate cauza uzura prematură a ambreiajului?! Șoferul este inamicul nr1

De Redactor AE   |  28 August, 2020

Distribuie :

Oare cât rezistă un kit de ambreiaj, în condiții de exploatare normale? Probabil că răspunsul la această întrebare îl vezi legat direct de producătorul componentelor, însă află că te înșeli. Durata de viață a discului de ambreiaj și a plăcii de presiune depind de foarte mulți factori. 

Sunt o mulțime de varibaile care îți pot influența direct uzura ambreiajului. Iată de ce la unii automobiliști cedează chiar în primile 40.000 de km, iar alții au reșit să parcurgă până și 160.000 de km cu ambreiajul original, fără să întâmpine probleme. Și atunci e firesc să te întrebi, cum poți ajunge și tu la o astfel de performanță pe termen lung, protejând cât mai eficient bugetul familiei!

Să începem cu faptul că mediul în care este exploatat automobilul contează foarte mult. Relieful, temperaturile înalte, clima, toți acești factori influențează pozitiv sau negativ rezistența componentelor. Fie că locuiești într-o zonă muntoasă, unde pornirea de pe loc pune sarcini importante pe transmisie, sau locuiești într-un oraș aglomerat cu multe intersecții și ambuteiaje, în ambele cazuri, vei avea de tras. 

Și dacă nu poți influența condițiile de exploatare sau mediul înconjurător, atunci află că îți poți readapta stilul de mers. 

Cu cât mai puțin folosești ambreiajul, cu atât mai mult va rezista în timp!

Pe cât de simplu sună, pe atât este de greu de realizat. Însă schimbul de trepte frecvent, menținerea piciorului pe pedala de ambreiaj și plecările bruște de pe loc nu fac decât să îți apropie și mai mult, ziua în care te vei lăuda pe Instagram cu un kit nou de ambreiaj. 

Stai la semafor și vezi că mai ai încă vreo 10 secunde până să pleci? Scoate mașina din viteză și lasă transmisia pe punctul mort! Ai pornit și simți că ai apăsat cam tare acceleratorul? Nu controla demararea prin pedala de ambreiaj, ai pedală de frână și de accelerație pentru asta, ține piciorul stâng cât mai mult pe suportul de plastic decât pe pedală!

Evită patinarea! Fie că vorbim despre cele intenționate sau cele involuntare! 

Și nu uita să schimbi și uleiul hidraulic. Cu timpul acesta își pierde proprietățile sale, se încălzește mai ușor, iar temperaturile înalte nu sunt chiar ceea ce vrei să vezi în cutia ta de viteze sau să știi că ambreiajul este supraîncălzit!

Urmează aceste sugestii simple, nu forța pedala și cine știe poate că ajungi și tu la recordul de 280.000 de km cu setul original de ambreiaj. Totodată ne poți scri în comentarii, câți km ai reușit să parcurgi cu un singur set?

Recomandate:

Audi creează o interfață nouă pentru modelele care vor fi lansate din 2026 - Photo
Noutăți
Audi creează o interfață nouă pentru modelele care vor fi lansate din 2026

Audi pregătește o serie de transformări majore pentru modelele construite pe platformele PPE și PPC, odată cu gama anului 2026. Noile versiuni ale modelelor A5 și Q5 cu motoare termice, dar și ale ele

Inna
Hyundai și Michelin unesc forțele pentru a crea anvelope noi, dedicate mașinilor electrice - Photo
Noutăți
Hyundai și Michelin unesc forțele pentru a crea anvelope noi, dedicate mașinilor electrice

Grupul Hyundai și producătorul de anvelope Michelin au semnat un nou parteneriat. Potrivit acestuia, producătorii vor dezvolta o generație modernă de anvelope dedicate mașinilor electrice.Col

Inna
CATL ridică o megafabrică de baterii în Spania. 4.1 miliarde de euro au fost investiți și mii de muncitori mobilizați - Photo
Noutăți
CATL ridică o megafabrică de baterii în Spania. 4.1 miliarde de euro au fost investiți și mii de muncitori mobilizați

Producătorul chinez de baterii CATL va construi cea mai mare fabrică de baterii din Spania, un proiect uriaș de 4.1 miliarde de euro realizat împreună cu grupul auto Stellantis.Noua uzină va

Inna
Audi lansează un nou motor pentru A6 și Q5. Este un diesel echipat cu tehnologie mild-hybrid - Photo
Noutăți
Audi lansează un nou motor pentru A6 și Q5. Este un diesel echipat cu tehnologie mild-hybrid

Audi a prezentat o nouă motorizare diesel pentru modelele sale A6 și Q5. Este vorba despre un motor V6 de 3.0 litri, care oferă 299 CP și un cuplu de 580 Nm, suficient pentru accelerații rapide ș

Inna
Podul A8, de la Ungheni, prinde contur. Lucrările avansează vizibil pe ambele maluri ale Prutului - Photo
Noutăți
Podul A8, de la Ungheni, prinde contur. Lucrările avansează vizibil pe ambele maluri ale Prutului

Constructorul podului de la Ungheni, parte a viitoarei Autostrăzi A8, a început sâmbătă turnarea fundației și a structurii verticale la pilonii de pe malul drept al Prutului, anunță platfo

Inna
Șoferul unui Volkswagen s-a tamponat într-o stație de așteptare a transportului public. Mașina a ars, iar șoferul a decedat - Photo
Accidente
Șoferul unui Volkswagen s-a tamponat într-o stație de așteptare a transportului public. Mașina a ars, iar șoferul a decedat

Un grav accident rutier a avut loc în dimineața zilei de astăzi, 27 noiembrie. Potrivit oamenilor legii, un Volkswagen s-a tamponat în stația de așteptare a transportului public din a

Inna