Află ce poate cauza uzura prematură a ambreiajului?! Șoferul este inamicul nr1

De Redactor AE   |  28 August, 2020

Distribuie :

Oare cât rezistă un kit de ambreiaj, în condiții de exploatare normale? Probabil că răspunsul la această întrebare îl vezi legat direct de producătorul componentelor, însă află că te înșeli. Durata de viață a discului de ambreiaj și a plăcii de presiune depind de foarte mulți factori. 

Sunt o mulțime de varibaile care îți pot influența direct uzura ambreiajului. Iată de ce la unii automobiliști cedează chiar în primile 40.000 de km, iar alții au reșit să parcurgă până și 160.000 de km cu ambreiajul original, fără să întâmpine probleme. Și atunci e firesc să te întrebi, cum poți ajunge și tu la o astfel de performanță pe termen lung, protejând cât mai eficient bugetul familiei!

Să începem cu faptul că mediul în care este exploatat automobilul contează foarte mult. Relieful, temperaturile înalte, clima, toți acești factori influențează pozitiv sau negativ rezistența componentelor. Fie că locuiești într-o zonă muntoasă, unde pornirea de pe loc pune sarcini importante pe transmisie, sau locuiești într-un oraș aglomerat cu multe intersecții și ambuteiaje, în ambele cazuri, vei avea de tras. 

Și dacă nu poți influența condițiile de exploatare sau mediul înconjurător, atunci află că îți poți readapta stilul de mers. 

Cu cât mai puțin folosești ambreiajul, cu atât mai mult va rezista în timp!

Pe cât de simplu sună, pe atât este de greu de realizat. Însă schimbul de trepte frecvent, menținerea piciorului pe pedala de ambreiaj și plecările bruște de pe loc nu fac decât să îți apropie și mai mult, ziua în care te vei lăuda pe Instagram cu un kit nou de ambreiaj. 

Stai la semafor și vezi că mai ai încă vreo 10 secunde până să pleci? Scoate mașina din viteză și lasă transmisia pe punctul mort! Ai pornit și simți că ai apăsat cam tare acceleratorul? Nu controla demararea prin pedala de ambreiaj, ai pedală de frână și de accelerație pentru asta, ține piciorul stâng cât mai mult pe suportul de plastic decât pe pedală!

Evită patinarea! Fie că vorbim despre cele intenționate sau cele involuntare! 

Și nu uita să schimbi și uleiul hidraulic. Cu timpul acesta își pierde proprietățile sale, se încălzește mai ușor, iar temperaturile înalte nu sunt chiar ceea ce vrei să vezi în cutia ta de viteze sau să știi că ambreiajul este supraîncălzit!

Urmează aceste sugestii simple, nu forța pedala și cine știe poate că ajungi și tu la recordul de 280.000 de km cu setul original de ambreiaj. Totodată ne poți scri în comentarii, câți km ai reușit să parcurgi cu un singur set?

Recomandate:

Alpina B3 Sedan este cea mai fresh alternativă pentru viitorul BMW M3! - Photo
Noutăți
Alpina B3 Sedan este cea mai fresh alternativă pentru viitorul BMW M3!

Noile generații BMW M3 și M4 sunt gata de lansare. Despre asta ne-au vorbit pozele teaser și imaginile spion de mai devreme. Și nu le-am văzut doar noi, ci toată planeta, iar reacțiile publicului

Redactor AE
(VIDEO) Vezi momentul în care un motor diesel extrem, turat la maxim explodează în timpul testelor - Photo
Diverse
(VIDEO) Vezi momentul în care un motor diesel extrem, turat la maxim explodează în timpul testelor

Iată ghinionul unei echipe ce testa un motor diesel extrem de potent (aproape 3.000 CP din spusele organizatorilor) ce a avut parte de o surpriză neplăcută. Chiar dacă și-au atins obiec

Sergiu