Bavarez cu rădăcini româneşti

De AutoExpert   |  18 Noiembrie, 2009

Distribuie :

Bavarez cu rădăcini româneşti

 

Chiar dacă vecinii noştri vestici au o industrie auto departe de a produce supercar-uri, asta nu înseamnă că în România nu există o dorinţă de a avea ceva propriu, care să te lase fără suflare. Chiar dacă această super maşină va fi produsă de altcineva, important e să se ştie că designul e Made in Romania.

Probabil, tânărul estetician Iulian Bumbu este de aceeaşi părere, odată ce proiectele sale poartă branduri foarte renumite, dar deloc româneşti. Astfel, ceva timp în urmă presa de specialitate era uimită de conceptul său Lamborghini Insecta, care a creat destulă polemică între împătimiţii mărcii. Acum, Iulian vine cu un alt supercar, de data aceasta de “producţie” BMW şi care poartă numele de S.X. Concept.
Designerul roman de 28 de ani, şi-a luat Masterul în Design Auto la Scuola Politecnica di Design din Milano, Italia, astfel că ne putem aştepta de la el numai proiecte de excepţie. Într-adevăr, S.X. Concept uimeşte prin liniile sale foarte fluide, care asigură o aerodinamică extraordinară.
În viziunea lui Bumbu, S.X. Concept reprezintă imaginea viitoarelor coupe-uri sport din clasa premium. Silueta musculoasa şi agresivă include elemente de design tradiţionale producatorului bavarez, dar şi câteva detalii inspirate de BMW CS Concept. De asemenea, privind mai atent liniile lui S.X. Concept, pare că designerul roman a aruncat un ochi şi spre Fisker Karma şi Aston Martin One-77. Dar să fim sinceri, profilul aerodinamic ideal poate avea mai multe interpretări, dar neapărat trebuie să păstreze profilul unei picături în cădere, astfel că inevitabil vom avea mai multe maşini de viteză, care seamănă îzbitor de mult una cu alta. Aşa că aici nu-l putem decât susţine pe designer, care a şinut cu orice preţ să se apropie de o formă ideală pentru viteze mari.
Deşi Iulian nu a făcut niciun comentariu referitor la motorizare, noi ne gândim că propulsorul de sub capota lui X5 M, V8-ul twin-turbo de 555 CP, ar fi o alegere chiar bună. În plus, o transmisie integrală ar putea valorifica toate resursele acestui monstru mecanic, oferindu-i şoferului, dar şi pasagerilor săi senzaţii de neuitat.
Dacă BMW s-ar gandi să îl producă vreodată pe S.X. în serie, acesta şi-ar găsi locul în gamă deasupra unui alt coupe sportiv, Serie 6. BMW S.X. Concept are ampatamentul mai mare decât acesta, însă lungimea totală a vehiculului este sub dimensiunile lui Serie 6. Să fie, astfel, acest concept un urmaş al celebrei serii 8?