Bine că s-au răzgândit! Așa urma să arate Lada 2107 în Facelift
De Redactor AE | 25 Noiembrie, 2020
Nu e un secret pentru nimeni că mașinile rusești nu sunt chiar diamantul industriei auto. Majoritatea dintre ele sunt copiate de la alți producători, fie reproduse, în baza unei licențe. Însă au existat și proiecte proprii, cum este cel din imaginile de mai jos.
La începutul anilor 2000, conducerea AvtoVAZ s-a gândit că ar fi bine să stimuleze vânzările unor modele ca LADA 2106 și LADA 2107, ajunse la acea vreme la o vârstă respectabilă deja. Modelul 07 era în producție de 18 ani deja și chiar dacă a suferit mici modificări tot nu putea ține piept competiției. ”Clasica” rusească pierdea teren constant și era depășită la toate capitolele, confort, putere, dinamică, frâne, siguranță, dotări...
Valul de mașini ”străine” importate în Federația Rusă a afectat și mai mult vânzările acestor modele LADA, astfel că rușii s-au apucat de treabă. În cele mai bune tradiții rusești, s-a cerut crearea unui nou model, updatat, îmbunătățit, dar pentru producția căruia linia de asamblare să fie modificată cu costuri minime, sau chiar fără!
După doi ani de lucru, a apărut și mașina - LADA 2107M. Noul model era atât de...diferit, încât era imposibil să nu observi noua nuanță de vopsea. La fel ca orice alt producător auto care se respectă, în cadrul acestui facelift, AvtoVAZ a modificat partea frontală și posteriorul mașinii, prin instalarea de noi blocuri optice și bare de protecție revizuite.
A apărut și un set de oglinzi retrovizoare, mai bombate, în care să poți vedea tot ce lași în spate. Portierele, fețele de uși interior, capota, motorul, transmisia, suspensia, dotările...toate restul au rămas la fel.
Conducerea de la Toliatti a apreciat noul proiect și era gata să dea undă verde producției în serie, iar în ultima clipă s-au răzgândit.
Lada 2107 a fost produsă până în 2012 (Rusia), iar în Egipt a mai rezistat încă doi ani.