BMW a prezentat primul său SUV electric! iX3 oferă un total de 286 CP și autonomie de până la 460 de kilometri
De Pavel | 14 Iulie, 2020
În primăvara anului 2018, cei de la BMW au prezentat iX3 Concept, prototipul care venea să ne anunțe despre un eventual SUV full electric construit în serie. La doi ani distanță, bavarezii au demarat campania de promovare a noului iX3, pentru ca astăzi, să ne ofere deja informații și imagini referitoare la primul SUV electric al mărcii.
Așadar, Noul BMW iX3 primește dimensiuni aproape similare cu cele ale lui X3, unde lungimea este de are 4.734 de mm, înălțimea de 1.668 de mm, iar lățimea și ampatamentul sunt egale cu cele trecute în fișa tehnică a versiunilor cu motoare cu combustie internă. Garda la sol anunțată de nemți este de 179 de mm, iar centrul de greutate a fost coborât cu 7.5 centimetri.
La capitolul design, menționăm că noul BMW iX3 stilistica generală a SUV-ului X3, însă adaugă cu o serie de elemente specifice vehiculelor electrice. În această ordine de idei, grila frontală, prizele de aer și spoilerul au fost modificate și desenate în stilistica EV-urilor moderne. Totodată, la posterior obsevăm că apare o nouă bară de protecție.
Noile jante pregătite de constructorul german vin cu o serie de inserții special concepute pentru a reduce rezistența la înaintare cu 5%. Acestea sunt mai ușoare cu 15% comparativ cu restul jantelor confecționate până acum și standard sun oferite pe noul iX3 cu un diametru de 19 inch, iar opțional clienții vor putea alege unele de 20 de inch.
Pentru a ieși în evidență, iX3 dispune și de o serie de accesorii exterioare finisate în culoarea albastră. Clienții vor avea la alegere și șase nuanțe ale caroseriei, printre care: Carbon Black, Sophisto Grey, Mineral White, Phytonic Blue, Piedmont Red și Cashmere Silver.
La interior, noul BMW iX3 la fel integrează o serie de elemente de culoare albastră, denumirea modelului a fost inscripționată pe consola centrală, iar pragurile laterale integrează logo-ul BMW i. Aici, nemții propun cinci pachete de echipare pentru interiorul lui iX3, trei dintre acestea urmând să ofere accesorii din lemn.
În versiunea de bază, noul BMW iX3 va fi echipat cu suspensia adaptivă, iar prin intermediul unor actualizări over-the-air, clienții vor putea opta pentru setările suspensiei adaptive M.
Noul EV iX3 va fi disponibil în două linii de echipare: Inspiring și Impressive. Standard, modelul producătorului german va fi dotat, printre altele, cu faruri cu LED, hayon acționat electric, plafon panoramic, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, asistent pentru menținerea benzii de rulare, Park Distance Control, volan sport, pachet Storage, scaune reglabile electric și un sistem de climatizare pe trei zone cu funcții specifice modelelor electrice.
În mod obligatoriu, SUV electric va fi echipat cu un sistem care generează un sunet special atât în momentul pornirii, cât și în timpul rulării. Așa cum deja știm, sunetul de start/stop a fost scris de celebrul compozitor Hans Zimmer și de inginerul Renzo Vitale, iar denumirea lui oficială este "ready-to-drive".
BMW iX3 este și primul model al mărcii care va utiliza a cincea generație a sistemului eDrive, tehnologie pe care nemții o vor integra și pe viitoarele modele revoluționare iNext și i4. În plus, sistemul folosit de nemți poate fi modificat rapid astfel încât să fie introdus și pe modele mai mici.
La capitolul motorizare, avem un motorul electric pregătit de BMW capabil să ofere un total de 286 de cai putere și 400 Nm. Unitatea utilizată de nemți este una sincron care nu utilizează magneți permanenți, iar reprezentanții companiei spun că în componența lui nu se vor regăsi elemente din categoria metalelor rare. Un al lucru impresionant, este că turația maximă a motorului numără 17.000 rpm!
Puterea motorului va fi transmisă exclusiv către puntea spate, iar sistemul de propulsie va folosi sistemul ARB, care limitează într-un mod eficient efectele pierderii aderenței. În aceste condiții, BMW iX3 va fi capabil de o accelerare de la 0-60 km/h în 3.7 secunde, iar sprintul 0-100 km/h va dura 6.8 secunde. Viteza de top este limitată electronic la 180 km/h.
Sistemul de propulsie electric a noului BMW iX3 mizează pe un pachet de baterii cu o capacitate brută de 80 kWh, care poate asigura o autonomie de până la 460 km, valoare calculată confom standardului WLTP!
Sistemul de recuperare a energiei este unul inteligent care se adaptează în funcție de informațiile primite din partea sistemului de navigație și din partea sistemelor de siguranță. Pentru a fi clar, în momentul în care iX3 se apropie de o intersecție iar viteza de rulare trebuie redusă considerabil, sistemul va funcționa la capacitatea maximă. În funcție de datele primite din partea navigației, iX3 va putea iniția și un mod de coasting. Sistemul se va activa/dezactiva și atunci când SUV-ul de apropie de intersecții semaforizate, iar culoarea indicată de semafor se schimbă.
Noul BMW iX3 va fi comercializar mai aproape de finalul anului curent. SUV-ul va fi asamblat la uzina Shenyang din China, iar pe piața din Germania, SUV-ul electric va avea un preț inițial de 58.655 de euro!