BMW declară că nu va scoate motoarele diesel din ofertă încă cel puțin 20 de ani!

De Pavel   |  28 Iunie, 2019

Distribuie :

Constructorii auto pregătesc o adevărată ofensivă în ceea ce privește modelele electrice. Cu toate acestea, era motoarelor cu combustie internă încă nu a luat sfârșit.

În cadrul evenimentului #NEXTGen, BMW a oferit o serie de informații cu privire la planurile de viitor ale companiei. Klaus Frohlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW şi responsabil pentru dezvoltare, a pregătit câteva informații interesante cu privire la viitorul motoarelor cu combustie internă.

Conform estimărilor făcute, unitățile diesel vor continua să existe în oferta nemților pentru cel puțin 20 de ani, în timp ce motoarele pe benzină vor "mai avea de trăit" cel puțin 30 de ani. Cu timpul, versiunile mai puțin eficiente și cele care necesită costuri de producție mult prea mari vor dispărea din portofoliu producătorului german.

Spre exemplu, unitatea de 1.5 litri volum diesel, disponibilă atât în gama de modele compacte BMW, cât și în oferta Mini, va necesita investiții mult prea mari pentru îndeplinirea viitoarelor standarde de emisii. Totodată, costurile de producție prea mari ale unității de 3.0 litri volum disponibilă pe versiunile M550d, X5 M50d, 750d și X7 M50d ar urma să ducă la retragerea motorului din ofertă.

Motoarele diesel cu patru cilindri vor continua să facă parte din portofoliul constructorului german, în timp ce unitățile cu șase cilindri în linie vor fi disponibile, dar numărul maxim de turbine va fi limitat la trei.

În ceea ce privește motoarele pe benzină, oficialul BMW țintește către propulsorul V12 de 6.6 litri volum. Anual sunt comandate aproximativ 5.000 de exemplare (BMW și Rolls-Royce) echipate cu acest motor, iar costurile pentru îmbunătățirea lui sunt mult prea mari, semn că nemții pregătesc eliminarea acestuia din ofertă.

Și nu doar motorul V12 se află "în pericol". Propulsorul V8 Twin-turbo de 4.4 litri volum are un viitor incert. Oficialul BMW a explicat că un sistem de propulsie plug-in hybrid bazat pe motorul pe benzină de 3.0 litri voulm cu șase cilindri poate reprezenta o opțiune bună în viitorul apropiat.