BMW nu renunță la vehiculele electrice pe pile de hidrogen! Primele modele vor apărea în 2025

De Pavel   |  14 Mai, 2020

Distribuie :

Chiar dacă unii constructori au renunțat la modelele electrice pe pile de hidrogen din cauza costurilor mari de producție, cei de la BMW rămân a fi optimiști și declară că nu vor renunța la dezvoltarea acestora.

Primul prototip alimentat cu hidrogen a fost prezentat de bavarezi în septembrie 2019. Numele său este BMW i Hydrogen Next și este bazat pe SUV-ul X5. Conceptul urmează să primească și o versiune limitată de serie în 2022.

Totodată, constructorul german spune că planifică lansarea unui model electric de serie pe pile de hidrogen după anul 2025 și crearea unei game diversificate de astfel de vehicule după anul 2030.

Mașinile din noua gamă vor avea în comun dimensiunile mari, necesare pentru a oferi rezervoare de hidrogen generoase și pentru a estompa costurile cu dezvoltarea tehnologiei.

"Nu am decis încă ce model va fi în producție în 2025, dar va fi un model de segment mare, care oferă mai mult spațiu pentru rezervoare. În plus, costurile sunt mari și vor fi absorbite mai ușor de un astfel de vehicul. Nu putem oferi indicii despre prețuri, muncim pentru a reduce costurile", a declarat Jürgen Guldner, vice-președinte al departamentului pentru tehnologiile Fuel Cell din cadrul Grupului BMW.

În perspectivă, oficialii BMW estimează însă că tehnologia Fuel Cell va fi mai mult potrivită în cazul vehiculelor de transport de marfă pe distanțe lungi.

"Estimăm că tehnologia va ajunge la vehiculele de transport, pentru că acestea parcurg distanțe lungi. Pentru activitile de zi cu zi, mașinile electrice sunt mult mai potrivite, mai ales în zonele în care acestea pot fi încărcate zilnic", a adăugat Guldner.

Conceptul BMW i Hydrogen Next prezentat publicului în 2019, este capabil să livreze un total de 374 CP, fiind echipat cu două rezervoare de hidrogen de 6 litri care permit asigurarea unei autonomii de circa 500 de kilometri.

Tehnologia este dezvoltată în cadrul unui parteneriat cu Toyota, care comercializează de mai mulți ani modelul Mirai pe pile de hidrogen, în special în Japonia și pe piețele vest-europene unde există deja o infrastructură primară de stații de alimentare cu hidrogen.