Bomba din Stutgart - Mercedes F800 Style Concept.
De AutoExpert | 3 Martie, 2010
Bomba din Stutgart - Mercedes F800 Style Concept.
La Detroit 2010, în ianuarie, am putut admira sculptura Mercedes Rising Car, un preview inedit al noului Mercedes CLS. Care, la Geneva 2010 , este prefigurat de un nou concept, F800 Style Concept. Noul F800 Style Concept este total diferit de restul modelelor din gamă sau faţă de actualul CLS , fiind foarte modern şi aducând o serie de inovaţii, mai ales în interior.
Având o lungime de 4,72 metri şi un ampatament generos, F800 Style Concept arată compact şi sportiv, dar, în acelaşi timp, deosebit de fluid şi elegant. Partea frontală şi cea laterală au un look musculos, dar farurile cu LED adoptă o formă total nouă faţă de actualele modele din gama Mercedes.
Doar stopurile le vor da motive de critică fanilor Audi, având o formă destul de apropiată de a lui Audi A4, de pildă. Însă, per total, limbajul conceptului Mercedes este coerent, dinamic şi foarte modern. Se mai remarcă jantele cu un design sobru, dar cu detalii inedite, dând impresia că roţile sunt în mişcare chiar şi când maşina stă.
Cockpitul şoferului este, parcă, o dedicaţie pentru fanii gadgeturilor: volanul are o formă inedită, ducându-te cu gândul la un joc foarte complex de maşini, în timp informaţiile sunt afişate în format digital, înlocuind complet ceasurile analogice. Consola centrală se continuă cu tunelul central şi cotiera, despărţind clar cele două locuri din faţă, dar mai important este că integrează o interfaţă evoluată COMAND System, cu un ecran tactil şi o cameră video, care înregistrează mişcarea mâinii pe acesta - imaginile sunt afişate pe ecranul din partea superioară, aproape de nivelul ochilor şoferului, într-o formă inedită: mâna apare uşor transparentă, astfel fiind vizibile comenzile şi indicaţiile de pe ecran.
La nivel tehnic, Mercedes F800 Style Concept reprezintă un adevărat laborator ecologic , fiind oferite două tipuri de grupuri motopropulsoare: hibrid plug-in sau motoare electrice fuel-cell.
În primul caz, F800 beneficiază de serviciile unui motor V6 pe benzină, cu injecţie directă, dezvoltând o putere de 300 CP, combinat cu un motor electric, a cărui putere merge până la 109 CP. Astfel, puterea totală dezvoltată de sistemul hibrid atinge 409 CP, făcând din F800 Style Concept o berlină foarte potentă: 0-100 km/h în doar 4,7 secunde şi viteză maximă de 250 km/h (limitată la 120 km/h, când se rulează doar electric).
F800 hibrid este şi responsabil cu mediul înconjurător - bateriile litiu-ion au o capacitate de 10 kWh, putând fi încărcate şi separat, de la o reţea de electricitate, aşa încât în regim urban maşina poate fi propulsată exclusiv electric, având o autonomie de până la 28 km. Utilizarea mult mai eficientă a motorului pe benzină combinat cu modulul electric duce la un consum mediu de numai 2,9 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 se cifrează la 68 g/km.
La fel ca în cazul limuzinei Mercedes S400 Hybrid, modulul electric este integrat în cutia de viteze automată cu 7 trepte, iar bateriile sunt plasate sub scaunele din spate, conferindu-i maşinii un centru de greutate cât mai coborât şi asigurând o securitate maximă în cazul unui accident.
Dotat cu tehnologia fuel-cell, Mercedes F800 Style Concept dezvoltă 136 CP şi un cuplu maxim de 290 Nm, fiind vorba despre sistemul utilizat pe seria limitată B-Class F-CELL. În F800, modulul fuel-cell este plasat în partea din faţă, iar motoul compact electric se găseşte lângă puntea spate. Maşina beneficiază de patru rezervoare pentru hidrogen, două plasate în tunelul transmisiei, dintre pasageri, iar celelalte două sub scaunele spate. Bateriile litiu-ion sunt poziţionate după scaunele spate.
Este de la sine înţeles că, în acest caz, F800 Style Concept este o maşină "zero emisii", reacţia hidrogenului cu oxigenului producând doar vapori de apă. Pe de altă parte, performanţele dinamice ale maşinii sunt mult reduse faţă de versiunea cu propulsie hibridă, dar inginerii Mercedes promit că nivelul acestora rămâne satisfăcător.