Britanicii îți arată cum să tunezi frumos o LADA, fără ”kolhoz”

De Redactor AE   |  26 Mai, 2021

Distribuie :

Termenul de ”kolhoz” este bine cunoscut în rândul moldovenilor. În limbajul internațional sinonimul i-ar fi kitch, însă devreme ce ambele sunt cuvinte importate din limbi străine, primul consider că este mai aproape de înțelesul cetățenilor acestei țări. 

Pentru că LADA în general, indiferent de model, motorizare, an producție, este un automobil destul de accesibil, le transformă de obicei într-un fel de gunoiște pe roți. Tot tuningul acestor modele se rezumă în mare parte la obiecte uzate, vechi, urâte, atașate într-un oarecare fel, care în viziunea proprietarului îi conferă un look mai bun. Uite ășsta și este la „kolhozul”. 

În cazul exemplarului din imagini, care apropo este scos la vânzare și costă...deloc puțin, aici avem de-a face cu o capodoperă, dacă îmi permiteți să o numesc astfel. Stilul ales de proprietar o face să semene mai mult cu un automobil JDM (japan domestic market, a nu se confunda cu orice japoneză), tunată desigur după specificul menționat mai sus. 

A ieșit de pe fabrică în 1976, cu un motor de 1500 cmc și desigur cu nu foarte mulți cai putere. Însă și acest defect este un atu pentru amatorii de modificări, așa cum le-a lăsat suficient spațiu pentru a stoarce mai mulți cai putere. Și dacă pe exterior, schimbările sunt ușor de remarcat, unde cele mai evidențiate sunt jantele Watanabe RS, extensiile de aripi, portbagajul pe acoperiș, badge-ul cu roșu sau mă rog, ce mai zăriți, atunci sub capotă este nevoie de o descriere mai amplă.

Propulsorul în patru cilindri a fost dezasamblat complet, blocul motor alezat și scurtat cu 1.5 mm (pu un grad de comprimare mai mare), a primit noi pistoane de pe modelul Fiat Uno, volantă cu greutate redusă, arbore cotit nou cu 84 mm cursă, chiulasa alezată, portată și polișată, câteva piese de BMW E30 în sistemul de distribuție, supape modificate, ax cu came Finnish Folk Racing și cireașa de pe tort, două carburatoare Weber 40 DCOE. 

Pe lista componentelor se poate adăuga suspensia de tip air-ride Garage 1970 cu toate accesoriile aferente de la Airmasters.ru, și bineînțeles un sistem de frânare Master-Sport Keramik, volan preluat de pe Chevrolet Impala SS, ceasuri de bord adiționale, tetiere, bla bla bla...

Deci, arată bombă și e de vânzare. Costă peste 15.000 de lire sterline!

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x