Bugatti prezintă hypercarul de circuit Bolide: 1.850 CP și o viteză maximă anunțată de peste 500 km/h
De Sergiu | 28 Octombrie, 2020
După ce a stârnit un interes intens în rândul fanilor, Bugatti ridică voalul de pe cel mai proaspăt concept, Bolide, mediul de viață al căruia va fi circuitul de curse. Inspirat în mare parte de patrimoniul istoric al modelelelor de curse din trecut, în special de legendarul Type 35, conceptul este una din cele mai inovative apariții ale momentului.
Elementul central al întregii creații este motorul legendar Bugatti W16 de 8.0 litri volum, derivat de pe modelul Chiron ce dezvoltă în această iterație 1.850 CP și un cuplu maxim de 1.850 Nm, performanțe posibile doar în cazul utilizării benzinei cu cifra octanică 110. Conceptul a primit o caroserie ultra-ușoară, de doar 1.240 kg și o realizare destul de simplistă, de altfel.
Raportul putere-greutate de doar 0.67 kg/CP este de neegalat, ce menționat fiind în teaserele companiei i-a pus pe mulți în încurcătură. Această performanță a fost posibilă doar prin utlizarea celor mai noi tehnologii, împrumutate din industria aerospațială și F1, multe elemente de prindere fiind realizate din titan, caroseria din fibră de carbon și frâne ceramice.
Ideea de simplism este propagată și de CEO-ul Bugatti, ce menționează că Bolide are: „doar patru roți, motor, cutie de viteze, volan și, ca singurul lux, două locuri”.Caracterizat drept „cel mai extrem, fără compromisuri, cel mai rapid și mai ușor concept de vehicul din istoria recentă a companiei”, Bugatti Bolide este teoretic capabil să atingă o viteză maximă ce depășește cu mult 500 km/h.
Potrivit constructorului, Bolide accelerează de la 0-100 km/h în 2.17 doar secunde, 0-200 km/h sunt atinși în 4.36 secunde, 0-300 km/h sunt făcuți în 7.37 secunde, 0-400 km/h în 12.08 secunde și pragul de 0-500 km/h se atinge în 20.16 secunde!
Interiorul este realizat având în vedere aspectele ergonomice, dar fiind în același timp simplu, ultra ușor și purtând note inspirate din F1.
Exteriorul lui Bolide se poate modifica pentru a învinge curenții de aer și spori aerodinamica. Astfel, priza de aer poziționată central pe acoperiș, netedă la viteze normale, dar care își modifică activ forma la atingerea unui anumit prag de viteză se umflă în jurul unor bule, reducând astfel semnificativ tensiunea aerodinamică. Datorită acestora, rezistența aerului aplicată asupra elementului este redusă cu 10%, iar forța de ridicare care acționează asupra acestuia cu 17%.
Exemplarul mai este prevăzut cu elemente ale caroseriei ce fac față curenților de aer, activizându-se treptat în dependență de viteză. Astfel, la 320 km/h, forța de apăsare pe față este de 800 kg în partea frontală și 1.800 kg pe spate.
Bugatti menționează că potrivit simulărilor, Bolide ar avea nevoie de doar 3:07.1 minute pentru a finaliza un tur al Circuitului de la Le Mans și de 5:23.1 minute pentru încheia un tur al Nürburgring Nordschleife.
Dimensionat la 4756 mm lungime, 1998 mm lățime, 995 mm înălțime și cu un ampatament de 2750 mm, Bolide este potrivit constructorilor, una din cele mai compacte mașini pentru circuit, ce oferă în schimb performanțe uluitoare.
Pentru moment, Bolide rămâne un prototip, orientat pentru circuit, unicat, dar constructorul nu exclude producția de serie a acestuia, fiind realizat conform prevederilor de siguranță insituite de FIA (Federația Internațională de Automobilism).