Bugatti va folosi oficial piese imprimate 3D din pulbere de titan!

De Pavel   |  27 Martie, 2020

Distribuie :

Bugatti experimentează piesele imprimate 3D încă din anul 2018. Acestea sunt folosite pentru modelele Chiron Sport, Divo, Voiture Noire și Centodieci. Acum producătorul francez de hypercaruri își extinde domeniul de aplicare a tehnologiei aditive și obține pentru prima dată permisiunea autorităților de certificare, pentru a utiliza în mașinile produse în serie elemente vizibile imprimate din titan.

În prezent, Bugatti este considerat singurul producător auto, care imprimă flanșele de evacuare din pulbere de titan. Aceste garnituri sunt certificate pentru prima dată ca un element vizibil al construcției mașinilor destinate drumurilor publice.

În cazul lui Chiron Pur Sport, dimensiunile fiecărui astfel de element sunt următoarele: lungimea 22 cm, lățimea 48 cm și înălțimea 13 cm. Împreună cu grila și suportul atașamentului, duza cântărește 1.85 kilograme, ceea ce înseamnă cu 1.2 kilograme mai puțin decât greutatea aceluiași detaliu folosit pentru versiunea obișnuită a lui Chiron.

În procesul de imprimare sunt implicate patru lasere de 400W, care sinterizează 4.200 de straturi de pulbere de titan! Tehnologia permite crearea elementelor cu o grosime minimă a pereților de 0,4 milimetri și o "structură celulară bionică" internă. Chiar și în cazul unui astfel de element scrupulos, precum este duza de titan, constructorul declară că aceasta este capabilă să reziste la o temperatură de 650 de grade Celsius. Acest lucru este posibil grație părții exterioare duble, care asigură izolarea termică și, în același timp, îmbunătățește răcirea.

Bugatti folosește pulberea de titan doar pentru a imprima duze de eșapament pentru Chiron Pur Sport și Chiron Super Sport 300+! Celelalte modele ale constructorului primesc același element confecționat din aliaj refractar Inconel 718, care inițial a fost inventat pentru a fi folosit la producerea paletelor compresoarelor avioanelor supersonice.

Fabricarea flanșelor din Inconel 718 durează câteva zile, acestea fiind mai ușoare decât cele obișnuite cu circa 800 de grame. După imprimare, suprafața pieselor este tratată cu un material abraziv, cum ar fi corindon și acoperită cu un strat protector de vopsea ceramică.

Recomandate:

Stellantis renunță la mașinile pe hidrogen. Planurile sunt suspendate pe termen nedefinit - Photo
Noutăți
Stellantis renunță la mașinile pe hidrogen. Planurile sunt suspendate pe termen nedefinit

Stellantis a anunțat oficial că își suspendă toate planurile legate de dezvoltarea vehiculelor alimentate cu hidrogen, invocând lipsa unei piețe viabile și rentabile pentru acest tip de pr

Inna
Nissan închide o uzină istorică din Japonia. Fabrica Oppama își oprește activitatea în 2028 - Photo
Noutăți
Nissan închide o uzină istorică din Japonia. Fabrica Oppama își oprește activitatea în 2028

Nissan a anunțat oficial că va închide una dintre cele mai vechi și importante uzine ale sale din Japonia, ca parte a unui plan amplu de restructurare la nivel global. Fabrica din Oppama, situat

Inna
Lamborghini ar putea lansa un Temerario cu tracțiune spate și hibridizare simplificată - Photo
Noutăți
Lamborghini ar putea lansa un Temerario cu tracțiune spate și hibridizare simplificată

Lamborghini explorează posibilitatea lansării unei versiuni cu tracțiune spate pentru noul său supercar, Temerario, actualul înlocuitor al celebrului Huracan. Deși în prezent mașina e

Inna