Cehii care au reparat două porţiuni de drum de pe şoseaua Chişinău - Ungheni, au acționat în judecată Republica Moldova!

De Pavel   |  23 Iulie, 2020

Distribuie :

Compania cehă care a reparat două porţiuni de drum de pe şoseaua Chişinău - Ungheni a dat în judecată ţara noastră la Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris. Cehii sunt nemulţumiţi că autorităţile din Moldova au impus penalităţi de trei milioane de euro pentru nerespectarea termenelor de execuţie a lucrăriilor, scrie publika.md

Reparaţiile au început în 2014 şi urmau să fie finalizate în cel mult doi ani. Proiectul de 80 de milioane de euro a fost finanţat prin credite de la BERD şi BEI şi un grant de 10 milioane de euro de la Uniunea Europeană. Licitaţia a fost câştigată de trei companii, una din Azerbaidjan, alta din Cehia şi una din Moldova, fiecare responsabilă de o anumită porţiune. Pe porţiunile reabilitate de companiile străine, lucrările au întârziat, iar termenul de finalizare a fost extins de mai multe ori. Oamenii care trăiesc în localităţile prin care trece şoseaua Chişinău-Ungheni spun că de multe ori drumarii tăiau frunză la câini.  

"Antreprenorul se consideră îndreptăţit pentru extinderea de timp din cauza unor modificări tehnice minore în cadrul proiectului, cărorva lucrări adiţionale şi cărorva factori, care după părerea lor, nu ţin şi nu sunt sub controlul acestora. Din punctul lor de vedere este mult şi un punct de birocraţie. Noi nu considerăm că antreprenorul este îndreptăţit", a afirmat directorul adjunct, Adminsitraţia de Stat a Drumurilor, Iulian Mornealo.

Reprezentantului companiei cehe, Cătălin Dăncuţă, nu le-a răspuns la telefon jurnaliștilor

Şi compania din Azerbaidajan, care reabilitează două porţiuni de drum de pe traseul Chişinău - Ungheni, s-a ales cu penalităţi de aproape 800 de mii de euro!

În prezent, ambele tronsoane sunt gata în proporţie de 70, respectiv 80 la sută. Agentul economic responsabil de lucrări va mai fi sancţionat pentru întârzieri, iar valoarea totală a penalităţilor va ajunge la aproape patru milioane de euro. La telefon, reprezentantul companiei azere, Seimur Isaev, ne-a spus îşi asumă parţial vina pentru întârziere, însă nu acceptă cuantumul amenzilor, pe care le va contesta în instanţă.

Sursa: publika.md

Recomandate:

Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna