Cel mai puternic Volvo din anii 2000 era un XC90 de 650 CP!
De Pavel | 15 Octombrie, 2021
Mașinile Volvo sunt de obicei criticate pentru natura lor plictisitoare și caracteristicile mediocre, iar principalul motiv pentru care sunt alese de clienți este nivelul ridicat de siguranță. Însă puțini știu despre un XC90 construit în 2004, care a devenit cel mai puternic Volvo de la începutul mileniului.
Mai exact, vorbim despre Volvo XC90 PUV (Power Utility Vehicle), care reprezenta cea mai potentă versiune a modelului, find echipată cu un motor V8 turbo.
”A fost un concept atât de ambițios încât n-am putut să nu-l construim. Poate că era cel mai bun Volvo, oferea același nivel înalt de siguranță, unde se adăugau și caracteristicile unui supercar", a declarat Vic Doolan, președinte și CEO al Volvo Cars North America.
Volvo XC90 PUV se diferenția chiar și la exterior. Aici nu vorbim de culoarea roșie cu care a debutat la SEMA 2004, ci de elementele sport de la nivelul caroseriei. Bara frontală era redesenată și integra o priză mare de aer, care ajuta nemijlocit la răcirea motorului V8 și a intercooler-ului. Tot aici observăm și o pereche de faruri anticeață.
Bara trece ușor spre aripile frontale evazate, dezvoltate special pentru acest concept. Gurile de aer pe care le observăm în aripi avea funcția de a răci frânele cu discuri de 15 inch din față și 13 inch pe axa spate.
Bara de protecție de la posterior aplică aceeași stilistică ca și cea frontală și integrează cele patru finisări ale sistemului de eșapament. Designul exterior este completat de un set de jante elegante cu diametrul de 20 inch, îmbrăcate în anvelope Pirelli P-Zero Assimetrico în dimensiunea 275/40.
Dar cel mai interesant lucru este ascuns sub capotă. PUV-ul era echipat cu un benzinar V8 de 4.4 litri volum, dotat cu o turbosuflantă. Împreună cu un ECU resoftat și un nou sistem de evacuare cu rezistență scăzută, se obțineau 650 de cai putere.
Randamentul era gestionat de o transmisie automată cu șase trepte Geartonic și transmisă către roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală Volvo Haldex cu control electronic.
Din păcate, pentru o producție în masă, această versiune a lui Volvo XC90 a fost prea îndrăzneață, mai ales având în vedere conservatorismul mărcii. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că mașina a rămas îla etapa de concept car.
În 2005, SUV-ul de performanță a apărut din nou la Salonul Auto de la Los Angeles. Era același concept, dar deja finisat în culoarea galbenă și echipat cu alte jante, fiind prezentat publicului drept Volvo XC90 Supercharged V8.