Cel mai rapid Skoda Superb MK3 din lume are peste 500 de cai putere și se găsește în Rusia

De Redactor AE   |  2 Iunie, 2020

Distribuie :

Niciodată nu și-ar fi cumpărat o Skoda, însă cea de-a treia generație a lui Superb l-a făcut să se răzgândească. Și iată că de aici, direct din showroom, începe istoria celui mai rapid Superb din lume, care a parcurs sfertul de milă în 10.9 secunde.

Inițial era un model de top cu 280 de cai putere și sistem de tracțiune integrală. Proprietarul știa de la bun început că va fi modificat din prima zi, dar nu și-a imaginat că îl va duce atât de departe. Începuse cu jante și suspensie însă a mers mult mai departe, cu Stage 1, Stage 2 și tot așa până la timpi record de accelerare.

Nu i-a fost deloc ușor până să își cucerească titlul de cel mai rapid Skoda Superb MK3 din lume. După cum recunoaște tânărul sportiv a avut parte de multe defecțiuni, inclusiv la sistemul de tracțiune integrală, cutii de viteze schimbate, turbine înlocuite, interne noi în motor și o groază de bani cheltuiți.

Rezultatul însă i-a adus și satisfacție maximă parcurgând sfertul de milă în 10.9 secunde cu un sedan foarte bine echipat, spațios și confortabil. Bine, cu o suspensie de tip coilover de la KW nu știu cât i-a mai rămas din confortul de uzină, dar nici nu e dusă în extreme.

Și-a folosit ”limuzina” zilnic, chiar dacă avansa tehnic la fiecare etapă, chiar și atunci când a trecut deja de limita de 500 de cai putere scoși dintr-un motor de 2.0 litri volum.

Motor care vă spuneam anterior că a primit componente interne noi, pistoane forjate, biele forjate și o turbină hybrid (modificată), forțându-l astfel să dezvolte chiar și 600 de CP. Însă pilotul pasionat de curse a decis să se oprească la 530 de CP, lăsândr rezervele pentru mai târziu. Tot atunci a fost schimbată și cutia de viteze, vechiul DQ250 a fost înlocuit cu modelul mai rezistent DQ500.

Lista de modificări, o vedeți mai jos. De menționat că doar în Polonia a fost construit un Superb oarecum similar, care a reușit să parcurgă sfertul de milă cu în 11.2 secunde, rusul fiind deocamdată primul în lume.

Admisie full carbon, REVO
Intercooler REVO
Piping pentru sistemul de admisie Leyo
Turbosuflanta - Turbo Technics ETR
Suporți motor și cutie REVO
Interne și componente motor Integrated Engineering
Vas colectare ulei Racingline
Cutie de viteze DQ500
Sistem frânare cu etrieri în 6 pistoane Alcon
Baie de ulei cu volum mărit Wortec
Sistem evacuare complet Milltek
Pompă de benzină de înaltă presiune Loba
Pompe de benzină duble, în rezervor Walbro 450
Blow-off Valve GFB
Jante LS Flow Forming RC04, fiecare având o greutate de numai 9 kg
Anvelope Extreme Tyre Performance VR-1 Type S2 235/40
Și nu în ultimul rând, mașina rulează pe benzină cu cifra octanică 103, Hyper Fuel.

Din păcate nu am găsit vreo confirmare video cu performanțele mașinii. Ar fi fost fain de văzut Superb-ul în acțiune. Și se pare că nici nu-l vom vedea, pentru că și-a vândut deja mașina.