Chiar și defect, motorul unui Ferrari 360 Challenge Stradale costă cât o mașină la mâna a doua!
De Redactor AE | 4 Decembrie, 2020
Îmi pot doar imagina cu câtă grijă și pasiune au asamblat italienii acest frumos V8 în 2004. Aspirat natural, 420 de cai putere, limitat în 8.650 rpm, instalat pe una dintre cele mai frumoase caroserii (nu că ar fi vreun Ferrari urât) F131, dar care iată că nu a avut noroc de viață lungă.
Din anumite motive (e un motor până la urmă, se poate întâmpla), supapele s-au întâlnit cu pistoanele în bancul de cilindri stâng, provocând daune majore în chiulasă dar și în blocul motor. Se pare că reparația acestuia nu avea sens, că doar e un Ferrari, nu poți merge la compromisuri când merge vorba de inima unui supercar italian, altfel pierzi toată esența.
Și chiar dacă nu e un V12, configurație de motor care a făcut faimoasă marca italiană, asta nu îi știrbează din imagine. Despre asta vorbește prețul V8-ului defect. Chiar și în această stare, propulsorul costă 5.000 de dolari! La așa bani, mulți își cumpără o mașină pentru toată familia, cu care să se deplaseze fericiți în călătorii sau în activitățile zilnice.
Însă pentru un fan înrăit Ferrari, o asemenea ofertă e probă grea, test de rezistență în fața unei tentații. Mai ales în era în care motoarele aspirate natural practic au dispărut din gama producătorilor de mașini, hibrizii cresc la număr, iar EV-urile se grăbesc să cucerească lumea...