Chinezii de la Nio au prezentat sedanul electric ET7: 653 CP, baterie de 150 kWh și o autonomie estimată la 1.000 km
De Sergiu | 12 Ianuarie, 2021
Chiar dacă pe scena jucătorilor din industria auto, compania chineză Nio nu e un nume tocmai cunoscut, aceasta vrea să se impună în fața producătorilor de electromobile, venind cu un nou produs - flagship-ul ET7, un sedan cu o autonomie de top de 1.000 km.
Nio s-a cimentat deja pe piața chineză cu un trio format din modelele ES8, ES6 și EC6. Vânzările acestora s-au dublat în 2020, față de nivelul din 2019. Noul sedan ET7, vine însă să concureze pe piața din China cu Tesla Model S. Se crede că chinezii ar putea să le fure felia americanilor pe plan local, cea mai mare piață auto din lume.
Inițial, Nio ET7 va veni cu baterii de 70 kWh sau 100 kWh, pentru autonomii de 500, respectiv 700 de kilometri, conform standardului NEDC. Sedanul va oferi o configurare cu tracțiune integrală cu două motoare, ce dezvoltă 653 CP și 850 Nm. Echiparea-i permite EV-ului să dea gata repriza repriza 0 – 100 km/h în 3.9 secunde.
Adițional, versiunea de top, care va fi disponibilă la finele lui 2022, va primi o baterie de tocmai 150 kWh, o capacitate practic dublă în comparație cu ceea ce oferă majoritatea modelelor de pe piață, pentru o autonomie de 1.000 de kilometri conform standardului menționat. Această performanță va fi o premieră în materie de rezistență în lumea EV-urilor.
Procesul de încărcare al noului sedan va veni, de asemenea, cu o inovație care nu a fost utilizată în vehicule electrice. Mai exact, proprietarii vor putea alimenta bateria ca într-un electromobil ordinar... sau vor putea să schimbe întregul pachet la stațiile automate Nio. Astfel, în loc să încarce bateria unui automobil, proprietarii vor putea să o înlocuiască pentru una complet încărcată la oricare dintre aceste stații. Bateria scoasă va fi apoi realimentată pe teritoriul stației, iar ulterior va fi introdusă într-un alt vehicul. Nio estimează că aceste stații vor putea efectua peste 300 de astfel de înlocuiri în 24 de ore. Unele voci se arată însă destul de rezervate în ce privește viabilitatea, dar și funcționarea pe termen lung ale acestei tehnologii.
Aspectul exterior al sedanului ET7 este, per general, echilibrat și modern, poate cu unele note plagiate de la Tesla, inclusiv o linie a acoperișului similară, dar și mânerele încastrate în panourile ușilor. Fascia, cu faruri subțiri, echipate cu LED-uri, conferă sedanului un aspect elegant și agresiv.
Grupurile optice din spate, formează o bandă continuă care se întinde pe fațadă, acoperită de prezența modestă a spoilerului. Un coeficient de rezistență de doar 0,23 face ca ET7 să fie una dintre cele mai aerodinamice mașini ale momentului, grație elementelor ce direcționează eficient fluxurile de aer, precum jantele aerodinamice.
Sedanul este dimensionat la 5.098 mm în lungime, 1.987 mm în lățime, înălțime de 1.505 mm, dar și un ampatament de 3.060 mm, fiind ceva mai mare decât o Tesla Model S. Caroseria e realizată din oțeluri și aluminiu dur, mult mai rezistent decât corpul EV-ului american.
O platformă de a doua generație stă la baza sedanului, diferită la factură de unitatea pe care sunt construite crossover-ele actuale ale mărcii, în primul rând prin particularitățile suspensiei pneumatice adaptive.
În interior, atmosfera e dominată de un ecran central de AMOLED 12.8 inci, iar la dispoziția șoferului stă un panou de instrumente digitale de 10.2 inci, detașat de liniile bordului. Elementul sferic amplasat deasupra ecranului central este, de fapt, un sistem specializat de recunoaștere vocală, numit NOMI. Scaunele pot oferi un tratament mai special, cu funcție de masaj, ventilație și încălzire. Ambianța acustică a interiorului e asigurată de nu mai puțin de 23 de difuzoare.
Nio ET7 va fi dotat cu cel mai recent sistem de pilot automat de nivel III, cunoscut sub numele de Nio Autonomous Driving (NAD). Pe model a debutat și ansamblul Aquila Super Sensing, prin care vehiculul va primi informație din mediul înconjurător. Acesta combină tehnologii de detecție, și diverse software-uri, dar și 33 de traductori, inclusiv radar, lidar și camere de înaltă rezoluție, precum și patru computere NVIDIA Drive Orin și un sistem de comunicații vehicul-infrastructură. Sistemul conex de calcul ADAM este conceput pentru a procesa 8 GB de date în fiecare secundă.
Sună straniu, dar sedanul poate fi achiziționat fără baterie, caz în care prețul acestuia va fi de 58.000 $. Aceasta trebuie închiriată însă prin abonament: o baterie de 70 kWh costă 150 $ lunar, iar una de 100 kWh va costa 230 $ pe lună. Un exemplar echipat cu baterie costă cel puțin 69.000 $. Prețul variantei de top, echipate cu un motor de 150 kWh va fi făcut public ulterior. Partea de hardware pentru condus autonom va fi instalat în fiecare exemplar, dar utilizarea acestuia va fi posibilă doar la achitarea a 150 $ lunar.