Cinci minute cu Ken Block

De AutoExpert   |  18 Martie, 2012

Distribuie :

Cinci minute cu Ken Block

O întâlnire cu Ken Blockeste, pentru un pasionat de raliuri, similară cu momentul în care un pasionat de filme de acţiune ajunge pe platoul de filmare la The Expendables 2. Recunosc, nu am fost niciodată foarte impresionat de evoluţiile lui Ken Block în WRC, dar acum câteva zile, în Mexic, a terminat pe 9 la general. În America, Block este un erou. şi nu doar în America. Pentru toţi cei care se uită pe You Tube la filmuleţele lui şi pentru toţi fanii jocului DIRT3, Ken Block este cel mai tare. Şi tot şi aceştia aşteaptă acum cu sufletul la gură lansarea jocului DIRT SHOWDOWN.

Imediat după etapă din Mexic s-a urcat în avion şi a aterizat, cu echipă să cu tot, în Sankt Petersburg, Rusia. Echipă să înseamnă vreo cinci oameni care nu fac decât să filmeze tot ce face pilotul lor, iar pentru acest eveniment au adus 80 de camere Go Pro. Cel mai probabil totul se transformă într-un success de "box office" pe You Tube.

Bulversat de schimbul de fus orar, Ken Block a tras un pui de somn de câte ori a avut un minut liber. Dar asta până când s-a urcat în maşină. Acum am aflat că Block are totuşi aproape 44 de ani. Am stat puţin să mă gândesc dacă să scriu despre asta, nu de altă dar nu vreau să-i dezamăgesc pe pustii care cumpără pantofi DC pe bandă rulantă, crezând probabil că Block e un "pusti"ceva mai mare.

Peste 16 milioane de vizionări pe You Tube pentru KEN BLOCK'S GYMKHANA FOUR; THE HOLLYWOOD MEGAMERCIAL spun totul despre succesul pe care-l are pilotul american. Un simplu searche pe Google ne da vreo 80 milioane de rezultate. Seb Loeb are cu puţin peste 10 milioane. Ştiu sigur însă că Loeb poate să facă ce face Ken, dar niciodată Ken nu va putea să câştige 8 titluri mondiale în WRC. Ken Block a reuşit, totuşi, să atragă şi mai mulţi fani în WRC şi pentru asta ar trebui să-i mulţumească toată lumea.

Nu am mai mers niciodată cu Ford Focus WRC. Am mers însă cu Citroen C4 WRC de câteva ori în dreaptă lui Loeb, pe macadam, şi a lui Bugalski, pe asfalt. Acum a fost prima experienţă pe zăpada. Am pornit încet şi după câţiva metri Ken Block a trecut în modul race. Nu pot să compar senzaţia de pe zăpada cu cea de pe asfalt. Acolo totul e mult mai brutal. Seamănă mai mult cu cea de pe macadam. Cu toate că pneurile cu cuie Pirelli îşi oferă o aderenţă incredibilă.

A fost pentru prima oară când mi-a plăcut să mă joc în zăpada după foarte mult timp. A fost că atunci când eram mic şi ieşeam cu sania pe derdeluş la prima zăpada. Am înghiţit în sec şi am strâns din fund când am intrat în zonă de pădure. Nu mi-a fost frică, dar pur şi simplu nu-mi doream că joacă să se temine acolo. Pe platoul de final am retrăit sevente din GYMKHANA 4 ceea ce m-a făcut să-mi pară şi mai rău că totul s-a terminat.

Intâlnirea cu Ken Block a fost scurtă. Vreo cinci minute. Dar mi-a plăcut. A fost exact aceeaşi senzaţie că atunci când faci sex. Îţi place la nebunie, dar ştii că nu are cum să ţină foarte mult. A fost exact că în scenele din American Pie când "prostul clasei" are întâlnire cu cea mai sexy faţă din film, dar până să înceapă acţiunea el a şi terminat. Cam aşa m-am simţit şi eu. Eram că un puşti care stă în faţa vitrinei cu jucării şi nu poate să aleagă decât una singură. Recunosc, au fost însă o jucărie senzaţională. Mai ales că în cele cinci minute, cât am savurat la maximum experienţă de copilot, am avut timp să şi vorbim puţin:

Cum a fost în Mexic?

KB: A fost frumos, dar foarte, foarte greu. Macadam, altitudine mare. Greu. Dar sunt mulţumit cu rezultatul.

Totuşi mergi la doar trei etape din WRC anul acesta. De ce?

KB: Pentru că nu am timp. Trebuie să concurez şi în campionatul din America. Apoi mai este şi pregătirea pentru X Games şi turneul Gymkhana.

Nu prea ai timp să te plictiseşti.

KB: Nu. Asta chiar nu.

Mai ai timp să te joci DIRT3 pe Playstation?

KB: Desigur. Doar nu durează 3 zile cât un raliu, iar în curând o să mă joc Dirt Showdown. Care este diferenţa dintre modelul Fiesta pentru X GAMES şi cel din WRC?

Ce maşină îţi place mai mult?

KB: În primul rând Fieste pentru X GAMES este mai puternică. Se comportă diferit faţă de modelul din WRC. Totuşi îmi place mai mult Fiesta WRC.

Dacă ai fi obligat să alegi un singur lucru din tot programul tău din acest sezon ce ai alege?

KB: Să merg în WRC!

Recomandate:

LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna