Cine a zis că "vechiul" E63 AMG nu mai e la modă? Ia vedeţi aici un exemplar de peste 1.000 CP!
De Redactor AE | 4 Iulie, 2016
În timp ce nemţii se pregătesc să lanseze noua generaţie a Mercedes-AMG E63, predecesorul acestuia refuză cu tot dinadinsul să se pensioneze. Iar în acest sens, o companie de tuning chiar l-a ajutat să opună rezistenţă, forţând sedanul germanilor să treacă de pragul celor 1.000 de cai putere.
În imaginile de mai jos, puteţi face cunoştinţă cu cel mai puternic E-Class perfect legal pentru exploatarea pe drumurile publice. Motorul cu opt cilindri în V şi un volum de 5.5 litri, a fost modificat semnificativ pentru a pune pe roţi în jur de 1.020 de CP şi tocmai 1.400 Nm de cuplu motor. Un adevărat monstru, capabil să umilească o mulţime de supercaruri cu pretenţii! Responsabili de asemenea proiect sunt specialiştii atelierului de tuning Posaidon, mai puţin cunoscţi nouă până acum.
Să nu vă imaginaţi că au fost înlocuite doar turbosuflantele. Lista de modificări este mult prea mare pentru a enumera toate componentele, astfel că ne vine mai uşor să reţinem faptul că de uzină a rămas doar blocul motor. În rest, totul de aici şi până la roţi (transmisia) a fost ranforsat, lucrat, întărit, înlocuit, modificat pentru a face faţă noilor sarcini.
Performanţele, vă daţi bine seama, sunt cu mult peste ce putea oferi acest E63 AMG în versiunea de bază. Acum sprintul de la zero la prima sută la oră durează numai 2.8 secunde iar viteza maximă atinsă se ridică la aproximativ 370 de km/h! O maşină dificil de condus dar şi mai greu de ţinut în frâu. Bine că inginerii nu s-au zgârcit şi au instalat un sistem de frânare mai performant, cu discuri din aliaj de carbon şi ceramică, cu un diametru de 420 mm pe faţă şi 360 mm pe spate.
Caracterul brutal al maşinii este scos în evidenţă graţie multitudinii de elemente aerodinamice din fibră de carbon şi a jantelor ADV1, în timp ce habitaclul s-a ales cu inserţii din acelaşi material însă a pierdut bancheta spate şi feţele de uşi.