Circa 1.7 miliarde de lei au fost distribuiți pentru întreținerea drumurilor naționale și locale în 2025

De Inna   |  17 Aprilie, 2025

Distribuie :

 

Pentru anul 2025, autoritățile au prevăzut un buget de aproximativ 1.7 miliarde de lei destinat lucrărilor de întreținere periodică a rețelei de drumuri publice din Republica Moldova, atât la nivel național, cât și local. Informația a fost confirmată de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, care subliniază că accentul principal va fi pus pe asigurarea condițiilor de circulație și sporirea siguranței rutiere.

Bugetul va acoperi intervențiile necesare pe timpul verii și al iernii, dar și reparațiile curente ale drumurilor și structurilor inginerești aferente, inclusiv modernizarea arterelor regionale, identificate cu indicele „G”.

Cea mai mare parte a fondurilor, în jur de 1.11 miliarde de lei, este destinată întreținerii drumurilor naționale. Din această sumă, peste 628 milioane de lei vor fi alocați pentru reparații ale părții carosabile și ale construcțiilor de tip poduri și podețe. Alte 194 milioane vor fi investite în întreținerea curentă a rețelei naționale de drumuri, care însumează aproape 6.000 km. Pentru sezonul rece, sunt rezervate 80 milioane de lei, iar aproape 20 milioane vor fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor juridice ce implică Administrația de Stat a Drumurilor.

Drumuri regionale

Pentru îmbunătățirea drumurilor regionale, bugetul prevede investiții în valoare totală de aproximativ 592 milioane de lei. Alocările variază semnificativ în funcție de regiune: de la 1.1 milioane de lei în raionul Taraclia, până la peste 53 milioane de lei în raionul Anenii Noi.

Reparații capitale și modernizarea podurilor

Un alt segment important al bugetului, 367 milioane de lei, este destinat lucrărilor de reparație capitală. Cel mai amplu proiect din această categorie vizează modernizarea a trei sectoare ale traseului R26 (Bender – Căușeni – Cimișlia), cu o lungime totală de 22.5 kilometri, care va beneficia de o finanțare de peste 147 milioane de lei.

În plus, 125.5 milioane de lei sunt planificați pentru reabilitarea construcțiilor inginerești – poduri și podețe. O parte semnificativă, aproape 55 milioane de lei, va fi direcționată spre un pod și un pasaj important aflate pe ruta Chișinău – Orhei – Bălți.

Recomandate:

Autostrada Ungheni–Chișinău–Odesa va costa 1.2 miliarde de euro. La ce etapă se află construcția - Photo
Sociale
Autostrada Ungheni–Chișinău–Odesa va costa 1.2 miliarde de euro. La ce etapă se află construcția

Proiectul construcției autostrăzii Ungheni-Chișinău-Odesa se conturează drept unul dintre cele mai ambițioase planuri de infrastructură din Republica Moldova. Ministrul în exercițiu al Infrastru

Inna
Drumul Soroca-Otaci, în plin proces de modernizare. Peste 60% din lucrări sunt deja finalizate - Photo
Sociale
Drumul Soroca-Otaci, în plin proces de modernizare. Peste 60% din lucrări sunt deja finalizate

După decenii de așteptare, șoseaua care leagă orașul Soroca de punctul de frontieră Otaci trece printr-un amplu proces de reabilitare. Potrivit Administrației Naționale a Drumurilor, lucrările au avan

Inna
Volvo marchează un moment istoric: 4 milioane de vehicule construite pe platforma care a schimbat compania - Photo
Noutăți
Volvo marchează un moment istoric: 4 milioane de vehicule construite pe platforma care a schimbat compania

Volvo a ajuns la o nouă etapă semnificativă în istoria sa industrială, anunțând producerea celui de-al patrulea milion de vehicule bazate pe platforma modulară Scalable Product Architectur

Inna