Circa 40% din costul unei mașini noi, sunt bani plătiți pentru tehnologiile noi și componente electronice
De Redactor AE | 6 Mai, 2020
Industria auto se dezvoltă cu pași rapizi, ba chiar gigantici. Astfel că am evoluat în câțiva ani de la vehicule zgomotoase, greu de manevrat și care necesitau multă îndemânare, la automobile care aproape că se pot conduce singure.
Un studiu în acest sens, dezvăluie faptul că în urmă cu vreo 16 ani, prin 2004, doar 25% din automobile aveau airbag în echiparea standard și mai puțin de 50% puteau fi dotate cu scaune cu reglaje electrice sau încălzire.
Cu timpul însă, numărul opțiunilor menite să sporească confortul pasagerilor săi sau care să ușureze ”munca„ celui aflat la volan au crescut semnificativ. Diferite componente electronice și sisteme sofisticate vin să înlocuiască acțiunile oamenilor iar asta le transformă încet încet în computer pe roți.
Sistemul de stabilizare, aribaguri de tip cortină sau cele pentru genunchi, sisteme de monitorizare a presiunii în roți, senzori de parcare, camere video și sistemele de monitorizare ale unghiului mort, erau disponibile pe mai puțin de 20% din automobile, în același an 2004.
Deja prin 2017, peste 80% din mașinile noi, erau deja disponibile pentru a fi echipate corespunzător cu lista de mai sus. Și aici practic vorbim de dotări care astăzi, în 2020 sunt considerate aproape banale, o necesitate evidentă și nicidecum un plus de lux sau siguranță.
Ne-am obișnuit atât de mult cu noile tehnologii încât până și farurile adaptive, cu sisteme antiorbire, oglinzile inteligente care își schimbă nuanța, sisteme de infotainment cu ecrane tactile, sisteme gps inteligente care te ajută să reduci emisiile de carbon sau consumul de carburant, sisteme de prevenire a accidentelor sau de frânare în caz de urgență, au devenit aproape obligatorii pentru unii producători de mașini.
Astfel s-a ajuns ca în 2020, din costul unei mașini noi, cel puțin 40% să fie reprezentate de tehnologiile moderne și sistemele electronice. Iar potrivit specialiștilor până în 2030, acest raport ar putea ajunge chiar și la 45%. Cablajul, componentele, modulele, ecranele, tot ce ține de partea electronică, adaugă masiv în prețul mașinii.
Tendința însă nu este doar a producătorilor de automobile, ci în egală măsură este alimentată de cererea noilor generații de automobiliști.