Circa 40% din costul unei mașini noi, sunt bani plătiți pentru tehnologiile noi și componente electronice

De Redactor AE   |  6 Mai, 2020

Distribuie :

Industria auto se dezvoltă cu pași rapizi, ba chiar gigantici. Astfel că am evoluat în câțiva ani de la vehicule zgomotoase, greu de manevrat și care necesitau multă îndemânare, la automobile care aproape că se pot conduce singure.

Un studiu în acest sens, dezvăluie faptul că în urmă cu vreo 16 ani, prin 2004, doar 25% din automobile aveau airbag în echiparea standard și mai puțin de 50% puteau fi dotate cu scaune cu reglaje electrice sau încălzire.

Cu timpul însă, numărul opțiunilor menite să sporească confortul pasagerilor săi sau care să ușureze ”munca„ celui aflat la volan au crescut semnificativ. Diferite componente electronice și sisteme sofisticate vin să înlocuiască acțiunile oamenilor iar asta le transformă încet încet în computer pe roți.

Sistemul de stabilizare, aribaguri de tip cortină sau cele pentru genunchi, sisteme de monitorizare a presiunii în roți, senzori de parcare, camere video și sistemele de monitorizare ale unghiului mort, erau disponibile pe mai puțin de 20% din automobile, în același an 2004.

Deja prin 2017, peste 80% din mașinile noi, erau deja disponibile pentru a fi echipate corespunzător cu lista de mai sus. Și aici practic vorbim de dotări care astăzi, în 2020 sunt considerate aproape banale, o necesitate evidentă și nicidecum un plus de lux sau siguranță.

Ne-am obișnuit atât de mult cu noile tehnologii încât până și farurile adaptive, cu sisteme antiorbire, oglinzile inteligente care își schimbă nuanța, sisteme de infotainment cu ecrane tactile, sisteme gps inteligente care te ajută să reduci emisiile de carbon sau consumul de carburant, sisteme de prevenire a accidentelor sau de frânare în caz de urgență, au devenit aproape obligatorii pentru unii producători de mașini.

Astfel s-a ajuns ca în 2020, din costul unei mașini noi, cel puțin 40% să fie reprezentate de tehnologiile moderne și sistemele electronice. Iar potrivit specialiștilor până în 2030, acest raport ar putea ajunge chiar și la 45%. Cablajul, componentele, modulele, ecranele, tot ce ține de partea electronică, adaugă masiv în prețul mașinii.

Tendința însă nu este doar a producătorilor de automobile, ci în egală măsură este alimentată de cererea noilor generații de automobiliști.

Recomandate:

Bentley a publicat primele imagini oficiale cu viitoarea generație Continental GT - Photo
Noutăți
Bentley a publicat primele imagini oficiale cu viitoarea generație Continental GT

Bentley dezvăluie primele imagini cu noua generație a modelului Continental GT. Modelul va fi dotat cu un V8 hibrid de 782 CP.În iunie, Bentley va prezenta cea de-a patra generație a mo

Inna
VW Golf GTI facelift poate fi comandat acum! Care este prețul de pornire - Photo
Noutăți
VW Golf GTI facelift poate fi comandat acum! Care este prețul de pornire

Germanii de la Volkswagen grăbesc așteptarea și deschid comenzile pentru Golf GTI facelift. Pe piața germană, modelul are un preț de start de 44.500 de euro.Noul Golf GTI facelift este dotat

Inna
Mini va avea un nou CEO! Cine o va înlocui pe Stefanie Wurst - Photo
Noutăți
Mini va avea un nou CEO! Cine o va înlocui pe Stefanie Wurst

Actualul CEO al mărcii britanice, Stefanie Wurst, va fi înlocuită pe 1 august 2024. Începând cu luna august, funcția va fi preluată de către Stefan Richmann, care vine de l

Inna
Transportul public - prioritate pentru Primăria Chișinău! Avem 24 km de benzi dedicate - Photo
Sociale
Transportul public - prioritate pentru Primăria Chișinău! Avem 24 km de benzi dedicate

Municipalitatea informează că în 4 ani de la aplicarea benzilor dedicate autobuzelor și troleibuzelor, au fost create 24 de km de benzi unice pentru transportul public. Potrivit autorităților, b

Inna