Concepte uitate: Nissan MID4 - rivalul lui Ferrari Testarossa, cu design folosit ulterior de Honda NSX

De Pavel   |  4 Ianuarie, 2022

Distribuie :

La începutul anilor '80, cei de la Nissan au decis să dezvolte un model de supercar, la care din păcate au renunțat, din teama că producția acestuia i-ar fi costat prea scump.

Atunci când vezi pentru prima dată imaginile lui Nissan MID4 ("MID" este o abreviere a "mid-Engine Four Wheel Drive") îl poți ușor confunda cu legendara Honda NSX. Conceptul niponilor a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt în 1985, după care a suferit modificarea Type II și a fost prezentat în 1987 la Tokyo.

x
x
x
x
x
x

 

Dezvoltările utilizate pentru concept au fost ulterior implementate pe diferite modele de producție ale companiei. Nissan MID4 a fost conceput inițial ca un concurent direct al Ferrari Testarossa. Asemănarea dintre designul modelelor poate fi văzută cel mai bine atunci când analizăm exemplarul finisat în roșu cu volan pe dreapta.

x
x
x

 

Motorul V6 de 3.0 litri volum, situat chiar în spatele scaunelor, dezvolta 245 CP gestionați de o transmisie manuală cu cinci trepte și transmiși către roți prin intermediul unui sistem de tracțiune, unde 33% din putere erau distribuiți pe punta față și 67% pe axa spate. Sistemul de tracțiune integrală al conceptului a fost folosit în cele din urmă pentru legendarul sportcar GT-R (R32), prezentat în 1987.

În 1987, Nissan a arătat MID4 Type II cu un design modificat semnificativ, care amintește tot mai mult de Honda NSX, care apropo a debutat câțiva ani mai târziu la Salonul Auto de la Chicago din 1989.

x
x
x
x
x
x

 

Pe lângă noul aspect exterior, MID4 Type II asamblat în trei exemplare, a primit un V6 Bi-turbo de 3.0 litri volum care dezvolta 330 CP. 

Deși modelul s-a dovedit a fi semnificativ mai ieftin decât Porsche sau Ferrari, Nissan a decis în cele din urmă să renunțe la MID4 din frica că producția acestuia îi va costa prea scump.

 

Recomandate:

Mazda Iconic SP devine realitate. Noul model cu motor rotativ va duce mai departe legenda RX-7 - Photo
Noutăți
Mazda Iconic SP devine realitate. Noul model cu motor rotativ va duce mai departe legenda RX-7

Mazda face un pas important în renașterea sportivelor cu motor rotativ. Prototipul Iconic SP, dezvăluit în 2023, va ajunge oficial în producția de serie, după cum a anunțat construct

Inna
BMW pariază pe motoarele termice. Viitorul propulsiei clasice rămâne o prioritate strategică - Photo
Noutăți
BMW pariază pe motoarele termice. Viitorul propulsiei clasice rămâne o prioritate strategică

În timp ce industria auto își accelerează trecerea la propulsia electrică, BMW face un pas ferm în direcția opusă: constructorul bavarez anunță că nu va renunța prea curând la

Inna
(FOTO) Mercedes-AMG GT XX: supercarul electric de 1.360 CP care va revoluționa performanța AMG - Photo
Noutăți
(FOTO) Mercedes-AMG GT XX: supercarul electric de 1.360 CP care va revoluționa performanța AMG

Mercedes-AMG a dezvăluit recent conceptul GT XX, o premieră care prefațează primul supercar electric al diviziei sport a constructorului german. Acest prototip, inspirat de faimosul concept C111

Inna
Trafic restricționat pe strada Constantin Stere din Chișinău. Vor fi efectuate lucrări de reparație - Photo
Noutăți
Trafic restricționat pe strada Constantin Stere din Chișinău. Vor fi efectuate lucrări de reparație

Primăria municipiului Chișinău a informat publicul că o porțiune a străzii Constantin Stere, cuprinsă între străzile Eugen Coca și Alexei Șciusev, va fi temporar închisă. Restricțiile intr

Inna