Concepte uitate: Nissan MID4 - rivalul lui Ferrari Testarossa, cu design folosit ulterior de Honda NSX
De Pavel | 4 Ianuarie, 2022
La începutul anilor '80, cei de la Nissan au decis să dezvolte un model de supercar, la care din păcate au renunțat, din teama că producția acestuia i-ar fi costat prea scump.
Atunci când vezi pentru prima dată imaginile lui Nissan MID4 ("MID" este o abreviere a "mid-Engine Four Wheel Drive") îl poți ușor confunda cu legendara Honda NSX. Conceptul niponilor a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt în 1985, după care a suferit modificarea Type II și a fost prezentat în 1987 la Tokyo.
Dezvoltările utilizate pentru concept au fost ulterior implementate pe diferite modele de producție ale companiei. Nissan MID4 a fost conceput inițial ca un concurent direct al Ferrari Testarossa. Asemănarea dintre designul modelelor poate fi văzută cel mai bine atunci când analizăm exemplarul finisat în roșu cu volan pe dreapta.
Motorul V6 de 3.0 litri volum, situat chiar în spatele scaunelor, dezvolta 245 CP gestionați de o transmisie manuală cu cinci trepte și transmiși către roți prin intermediul unui sistem de tracțiune, unde 33% din putere erau distribuiți pe punta față și 67% pe axa spate. Sistemul de tracțiune integrală al conceptului a fost folosit în cele din urmă pentru legendarul sportcar GT-R (R32), prezentat în 1987.
În 1987, Nissan a arătat MID4 Type II cu un design modificat semnificativ, care amintește tot mai mult de Honda NSX, care apropo a debutat câțiva ani mai târziu la Salonul Auto de la Chicago din 1989.
Pe lângă noul aspect exterior, MID4 Type II asamblat în trei exemplare, a primit un V6 Bi-turbo de 3.0 litri volum care dezvolta 330 CP.
Deși modelul s-a dovedit a fi semnificativ mai ieftin decât Porsche sau Ferrari, Nissan a decis în cele din urmă să renunțe la MID4 din frica că producția acestuia îi va costa prea scump.