Consumul real al mașinilor PHEV - dublu decât cel promis de producători!

De Inna   |  7 Mai, 2024

Distribuie :

Mașinile plug-in hybrid (PHEV) au redevenit subiect de interes în ultimul an. Șoferii au manifestat un interes sporit pentru mașinile PHEV, acest lucru fiind motivat de teama legată de autonomie. Cu toate acestea, datele oficiale indică faptul că cifrele declarate de producători nu se aliniază cu realitatea în ceea ce privește consumul de combustibil al mașinilor PHEV.

Conform mai multor date colectate, în condiții reale de condus, mașinile PHEV pot consuma cu până la 4 litri mai mult decât valorile declarate de producători și obținute în testele standardizate WLTP. Motivul acestei discrepanțe poate fi atribuit atât inconsistenței în încărcarea bateriei de către proprietari, cât și stilurilor de condus care nu exploatează pe deplin avantajele unei mașini hibride.

În plus, datele colectate de Uniunea Europeană, de la circa 600.000 de mașini, arată că mașinile PHEV au înregistrat emisii de CO2 cu până la 3.5 ori mai mari în condiții reale de conducere față de valorile omologate în testele de laborator. Această discrepanță semnificativă între emisiile raportate și cele reale indică faptul că mașinile PHEV nu își ating potențialul în mare parte din cauza utilizării necorespunzătoare, inclusiv a frecvenței reduse de încărcare și a modului de condus.

Mai mult, producătorii de automobile au anunțat că se vor concentra pe dezvoltarea și comercializarea de mașini PHEV, în detrimentul unor proiecte exclusiv electrice, din cauza cererii ridicate din partea publicului. Cu toate acestea, pentru a atinge parametrii de consum și emisii de CO2 anunțați oficial, mașinile PHEV trebuie să fie încărcate frecvent la priză pentru a menține bateria de tracțiune permanent încărcată.

Astfel, chiar dacă mașinile PHEV au revenit în atenția publicului, totuși este necesară o mai mare conștientizare a proprietarilor și a producătorilor în ceea ce privește modul de utilizare și beneficiile reale ale acestor vehicule în reducerea emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil.