Cosworth a modificat câteva ARO 244, în speranța că SUV-ul românesc va putea cuceri piața europeană!

De Redactor AE   |  4 Aprilie, 2020

Distribuie :

ARO 244 a fost singurul vehicul de teren, românesc, care să beneficieze de tratamentul Cosworth. Astfel Victor Băldescu, considera că ARO poate avea priză mai bună la publicul european.

Fiind reprezentat Cosworth în România, domnul Victor Băldescu (astăzi, plecat în lumea celor drepți), a reușit să convingă ambele tabere pentru un proiect comun, ARO 244 Cosworth! Au trimis astfel trei exemplare ARO 244 specialiștilor germani din Koln, pentru a fi studiate și optimizate.

Zis și făcut. Mașinile au fost dezmembrate, studiate, notate toate optimizările necesare, puse în aplicare și trimise înapoi în România pentru test.

Astfel a apărut izolarea fonică mai bună, motorul V6 nervos cu un volum de 2.9 litri și 145 de cai putere, cutia de viteze Mazda, servodirecția și servofrâna, a fost îmbunătățita poziția la volan, instalate scaune de la Land Rover Discovery și multe multe altele!

În bordul modelului de facelift a fost integrat sistemul de aer condiționat cu guri de ventilare cromate, iar instrumentele de bord au fost împrumutate de la un Ford.

Invizibile ochiului, erau rezervele de putere ale motorului nou și modificările aduse caroseriei și șasiului, întărituri strategice care l-au făcut mai rezistent! Iar opțional, puntea spate putea fi echipată cu diferențial blocabil de la Borgwarner.

Un astfel de ARO 244 Cosworth ar fi costat în jur de 16-17.000 de dolari la acea vreme. În total au fost construite 15 exemplare, în așteptarea obținerii susținerii din partea statului pentru industrializare și comercializare. Ba chiar a fost semnat și un contract pentru 2.000 de motoare și kituri de șasiu/tren de rulare cu ARO.

Din păcate, mașina așa și nu a mai ajuns în producție de serie cu toate îmbunătățirile propuse.

Recomandate:

Lamborghini ar putea lansa un Temerario cu tracțiune spate și hibridizare simplificată - Photo
Noutăți
Lamborghini ar putea lansa un Temerario cu tracțiune spate și hibridizare simplificată

Lamborghini explorează posibilitatea lansării unei versiuni cu tracțiune spate pentru noul său supercar, Temerario, actualul înlocuitor al celebrului Huracan. Deși în prezent mașina e

Inna
Nissan închide o uzină istorică din Japonia. Fabrica Oppama își oprește activitatea în 2028 - Photo
Noutăți
Nissan închide o uzină istorică din Japonia. Fabrica Oppama își oprește activitatea în 2028

Nissan a anunțat oficial că va închide una dintre cele mai vechi și importante uzine ale sale din Japonia, ca parte a unui plan amplu de restructurare la nivel global. Fabrica din Oppama, situat

Inna
Volkswagen ID.3 uimește după aproape 170.000 km: testul ADAC arată o degradare minimă a bateriei - Photo
Noutăți
Volkswagen ID.3 uimește după aproape 170.000 km: testul ADAC arată o degradare minimă a bateriei

Volkswagen ID.3 a demonstrat o rezistență excelentă în timp, în urma unui test de anduranță realizat de ADAC, cea mai mare asociație auto din Germania. Modelul electric testat, o vers

Inna
(VIDEO) A căzut o bucată de beton de pe podul din str. Ismail. Primăria spune că acesta va fi reabilitat - Photo
Sociale
(VIDEO) A căzut o bucată de beton de pe podul din str. Ismail. Primăria spune că acesta va fi reabilitat

Podul din str. Ismail ar putea intra în reparație, potrivit Primăriei Chișinău. Reacția vine la scurt timp după un accident înregistrat pe str. Albișoara, unde a căzut o bucată din pod. Mo

Inna
Stellantis renunță la mașinile pe hidrogen. Planurile sunt suspendate pe termen nedefinit - Photo
Noutăți
Stellantis renunță la mașinile pe hidrogen. Planurile sunt suspendate pe termen nedefinit

Stellantis a anunțat oficial că își suspendă toate planurile legate de dezvoltarea vehiculelor alimentate cu hidrogen, invocând lipsa unei piețe viabile și rentabile pentru acest tip de pr

Inna
Renault are un nou CEO interimar. Duncan Minto preia conducerea grupului până la numirea unui șef permanent - Photo
Noutăți
Renault are un nou CEO interimar. Duncan Minto preia conducerea grupului până la numirea unui șef permanent

Grupul Renault a anunțat o schimbare importantă în conducerea executivă, desemnându-l pe Duncan Minto ca nou CEO interimar. Acesta îl înlocuiește pe Luca de Meo și va coordona

Inna