Cosworth a modificat câteva ARO 244, în speranța că SUV-ul românesc va putea cuceri piața europeană!

De Redactor AE   |  4 Aprilie, 2020

Distribuie :

ARO 244 a fost singurul vehicul de teren, românesc, care să beneficieze de tratamentul Cosworth. Astfel Victor Băldescu, considera că ARO poate avea priză mai bună la publicul european.

Fiind reprezentat Cosworth în România, domnul Victor Băldescu (astăzi, plecat în lumea celor drepți), a reușit să convingă ambele tabere pentru un proiect comun, ARO 244 Cosworth! Au trimis astfel trei exemplare ARO 244 specialiștilor germani din Koln, pentru a fi studiate și optimizate.

Zis și făcut. Mașinile au fost dezmembrate, studiate, notate toate optimizările necesare, puse în aplicare și trimise înapoi în România pentru test.

Astfel a apărut izolarea fonică mai bună, motorul V6 nervos cu un volum de 2.9 litri și 145 de cai putere, cutia de viteze Mazda, servodirecția și servofrâna, a fost îmbunătățita poziția la volan, instalate scaune de la Land Rover Discovery și multe multe altele!

În bordul modelului de facelift a fost integrat sistemul de aer condiționat cu guri de ventilare cromate, iar instrumentele de bord au fost împrumutate de la un Ford.

Invizibile ochiului, erau rezervele de putere ale motorului nou și modificările aduse caroseriei și șasiului, întărituri strategice care l-au făcut mai rezistent! Iar opțional, puntea spate putea fi echipată cu diferențial blocabil de la Borgwarner.

Un astfel de ARO 244 Cosworth ar fi costat în jur de 16-17.000 de dolari la acea vreme. În total au fost construite 15 exemplare, în așteptarea obținerii susținerii din partea statului pentru industrializare și comercializare. Ba chiar a fost semnat și un contract pentru 2.000 de motoare și kituri de șasiu/tren de rulare cu ARO.

Din păcate, mașina așa și nu a mai ajuns în producție de serie cu toate îmbunătățirile propuse.