Cu 75 de ani în urmă, Volkswagen demara producția de serie a legendarului Beetle
De Sergiu | 27 Decembrie, 2020
La 27 decembrie 1945, prima ”Broscuță” de serie părăsea linia de asamblare din Wolfsburg. În acel moment, nimeni nu știa, dar modelul urma să aibă în față decenii întregi de succes răsunător, devenind unul din cele mai reprezentative modele din toate timpurile, fiind chiar un simbol al ”miracolului economic german”.
Volkswagen Beetle a văzut lumina zilei înainte de izbunirea celui de-al Doilea Război Mondial, când partidul național-socialist german de la putere a dorit crearea unui automobil cu costuri de intreținere mici și un preț accesibil. În lumina evenimentelor din acea vreme, proiectul a fost suspendat, doar 630 de unități, destinate militarilor în special, au fost produse în anii războiului.
Varianta de serie era numită “Type 1”. Odată trimisă pe piață, mașina a fost numită de britanici Beetle fiind produs ă sub, sub auspiciile Guvernului Militar Britanic. Aceștia intenționau să folosească automobilul pentru transporturi militare de mare importanță. În acest sens, au fost comandate 20.000 de unități.
Până la finele anului, Volkswagen a reușit să scoată pe porțile uzinei 55 de exemplare. Tempoul de producție a fost treptat mărit, iar pe parcursul lui 1946, constructorul a reușit să asambleze în medie 1.000 de exemplare lunar. La momentul respectiv, depășirea acestui număr nu era posibilă din cauza penuriei de materie primă și brațe de muncă, dar producția a crescut semnificativ pe măsură ce situația s-a îmbunătățit.
Introducerea Beetle în Statele Unite în 1949 și-a sporit dramatic popularitatea și a contribuit la transformarea modelului într-o icoană.Peste încă un an, modelul a început să fie exportat. Popularitatea acestuia a renăscut însă ceva mai târziu, începând cu finele anilor 50. Ulterior, în ciuda faptului că ”Broscuța” nu era tocmai la prima tinerețe, construcția modelului a continuat în ritmuri alerte.
Din 1972, producția a fost mutată în Mexic, la uzina din Puebla, unde milioane de unități au văzut lumina zilei până în 30 iulie 2003, când a fost stopată producția originalului Beetle. Producția a avut loc și în alte câteva fabrici germane, inclusiv una în orașul natal Audi din Ingolstadt, în Australia, în Brazilia și în Africa de Sud, printre alte țări.
Pe parcursul anilor, aproximativ 15.8 milioane de exemplare au fost asamblate în Germania și alte peste 5.7 milioane s-au construit în Mexic și alte state, iar per total s-au produs 21.529.464 vehicule, fiind practic cea mai populară mașină din toate timpurile.