Decapotabila cu 650 de cai-putere sub capotă
De AutoExpert | 9 Februarie, 2012
Decapotabila cu 650 de cai-putere sub capotă
Pe calendar scria 1992 când Ford a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Chicago prima încarnare a unui Ford Mustang Cobra SVT – model produs de noul departament SVT sau Special Vehicle Team.
Ajuns în zilele noastre, Ford a ales să celebreze cei 20 de ani de existență a departamentului SVT în cel mai natural mod posibil – lansând o nouă variantă de Mustang. Și, după cum era de așteptat, aceasta a luat forma unui Shelby GT500 topless.
Asemenea succesorului conteporan, modelul SVT Cobra prezentat în `92 avea un V8 de 5,0 litri care scotea cam 235 CP. Douăzeci de ani mai târziu, cilindreea a crescut cu puțin sub un litru, dar mulțumită unor tehnologii din secolul 21 și a unui compresor mecanic imens, V8-ul de 5,8 litri din Ford Shelby GT500 Cabrio dezvoltă acum o putere similară cu a versiunii coupe – 650 de cai mai exact – ce îl transformă în cel mai puternic V8 de producție din lume montat într-o decapotabilă.
Pe lângă axul cardanic din fibră de carbon, ambreiajul, transmisia și axele cu came îmbunătățite plus blocul și capetele cilindrilor alezate, SVT a introdus un sistem de amortizoare ajustabile electronic de la Bilstein și un set de etriere Brembo cu șase pistonașe care strivesc masivele discuri ascunse în spatele roților anterioare.
Similar versiunii cu plafon rigid, sistemul Bilstei face parte Performane Pack (ne depășește motivul pentru care Ford nu au introdus acest pachet în echiparea standard) iar pentru cei săriți de pe fix, există Track Pack, ce include radiatoare separate pentru răcirea uleiului din motor, transmisie și diferențial – dezvoltate special pentru a evita o combustie spontană atunci când asfaltul devine incandescend și singura variantă de scăpare se ivește undeva aproape de limita superioară a vitezometrului.
Înainte să-ți răsară în minte vreo întrebare, îți spunem noi: NU, viteza aia de 320 km/h pe care o atinge coupe-ul nu se va regăsi și la versiunea cabrio. Pentru că într-un scurt moment de judecată sănătoasă, cei de la Ford au montat un limitator electronic ce pune o barieră la 250 km/h – ce aduce această versiune în rând cu celelalte modele Mustang cabrio.