Despăgubiri pentru șoferii care au dat în groapă: ”Conducătorii auto nu au obligația de ocolire a gropilor”

De Redactor AE   |  21 Noiembrie, 2019

Distribuie :

S-a întâmplat într-o lume reală, unde o șoferiță a fost despăgubită cu circa 1300 de euro pentru daunele suferite în urma unui incident.

Primăria Dej și firma Samus Tec au fost obligate, în primă instanță, să plătească peste 6.000 de lei românești unei șoferițe care a dat într-o groapă și și-a avariat mașina, scrie bizlaw.md.

Suma include despăgubiri și cheltuieli de judecată. În motivarea deciziei magistrații au indicat că, ”Conducătorii auto nu au obligația de ocolire a gropilor din carosabil”. Primăria și compania vizate au fost obligate să plătească despăgubirile (4345,56) și cheltuielile de judecată (1856,50 lei) în mod solidar.

Compania a fost atrasă în proces pentru că a fost responsabilă de efectuarea lucrărilor de reparare a străzii pe care a avut loc accidentul.

În cadrul procesului, reclamanta a indicat că nu a observat groapa din carosabil, zona fiind în lucru, iar groapa din asfalt nu era semnalizată, astfel ca a intrat cu roata dreapta față în groapă,

Expertiza efectuată în cauză a relevat că, în principal, cauza producerii evenimentului rutier ce a dus la avarierea autoturismului a fost existența în carosabil a unei gropi nesemnalizate. Expertul a concluzionat și faptul că reclamanta nu a dat dovadă de suficienta diligentă în a observa groapa din carosabil, raportat la modul în care era amplasată, și la vizibilitatea oferita de iluminatul stradal.

Susținerile pârâtelor că reclamantei îi revine o culpă în producerea evenimentului rutier în condițiile în care locuia în zonă și avea cunoștință de faptul că se executau lucrări de modernizare pe acea stradă, iluminată corespunzător, nu au fost, în opinia instanței, de natură să înlăture răspunderea delictuală a pârâtelor în condițiile în care atât Consiliul Local Dej, în calitate de administrator al drumului, cât și Samus Tec Sa în calitate de executant al lucrării de modernizare, aveau obligația de a semnaliza corespunzător groapa din carosabil.

Instanța a arătat că, ”conducătorii auto nu au obligația de ocolire a gropilor din carosabil, deoarece atenția conducătorului auto trebuia îndreptată asupra conduitei lor în trafic și a celorlalți participanți, iar obligația de a semnaliza denivelările din carosabil, revine în exclusivitate administratorului drumului”.

Despăgubirile la plata cărora au fost obligate primăria și compania au inclus cheltuielile suportate de reclamantă pentru reparația automobilului - 4345,56 lei, dar și 1.856,50 lei - onorariul avocațial si taxa judiciară de timbru.

Decizia primei instanțe a fost atacată cu apel. Bineînțeles, că așa vor proceda și la noi. Doar că, câți dintre voi, șoferii care zilnic au de suferit din cauza drumurilor proaste, aveți curajul să mergeți în instanță pentru a vă apăra drepturile și a cere despăgubiri, în loc să scriți pe facebook mesaje care nu duc nicăieri?

Schimbările și victoriile niciodată nu s-au dat ușor! Și nu îmi amintesc de vreo despăgubire, efectuată doar din mesajele postate pe rețele de socializare. Ori cunoașteți voi?

Recomandate:

Criză istorică în industria auto britanică. Producția atinge cel mai jos nivel din 1949 din cauza tarifelor impuse de SUA - Photo
Noutăți
Criză istorică în industria auto britanică. Producția atinge cel mai jos nivel din 1949 din cauza tarifelor impuse de SUA

Producția de automobile din Marea Britanie a atins, în luna mai, cel mai scăzut nivel din ultimii peste 70 de ani, potrivit datelor publicate de Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT)

Inna
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite - Photo
Noutăți
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite

Lotus traversează o perioadă critică, cu rezultate financiare slabe și incertitudini legate de viitorul unităților sale de producție din Regatul Unit. În primele trei luni ale anului, compania a

Inna
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software - Photo
Noutăți
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software

Germania pune bazele unei revoluții digitale în industria auto: Volkswagen, BMW și Mercedes colaborează pentru dezvoltarea unei noi generații de software.Trei dintre cei mai mari constructor

Inna
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026 - Photo
Noutăți
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026

Renumitul constructor italian Ferrari, sinonim cu performanța pe patru roți, pășește în premieră în domeniul curselor maritime prin dezvăluirea unui proiect ambițios: Hypersail, un iaht de

Inna
Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze - Photo
Noutăți
Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze

Deși industria auto se îndreaptă rapid spre electrificare, Lamborghini rămâne fidel motoarelor cu ardere internă. Marca italiană de supercaruri vede în combustibilii sintetici o

Inna
BYD anunță o investiție majoră în Ungaria pentru producția de vehicule comerciale electrice - Photo
Noutăți
BYD anunță o investiție majoră în Ungaria pentru producția de vehicule comerciale electrice

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD continuă expansiunea în Europa, printr-un nou proiect de 94 milioane de dolari în Ungaria. Compania intenționează să construiască o fabrică de

Inna