Din 2024, prețul mașinilor electrice și a celor echipate cu motorizări clasice s-ar putea egala

De Sergiu   |  27 Octombrie, 2020

Distribuie :

Costurile de producție manifestă o tendință de reducere odată cu mărirea cantității de exemplare produse. Un nou studiu realizat de analiștii americani susține din plin această teorie economică. Potrivit rezultatelor acestuia, dinamica alertă în care EV-urile părăsesc liniile de asamblare, și noile inovații vor determina, inevitabil scăderea costului acestora, previzionându-se o egalare a prețului mașinilor electrice și celor echipate cu motoare pe combustie internă  din 2024. 

Experții de la UBS Evidence Lab susțin că EV-urile vor deveni și mai atrăgătoare pentru constructori, prin optimizarea sinecostului acestora. Cheia reducerilor costurilor sunt bateriile, sau mai degrabă, noile tehnologii ce au îmbunătățit construcția, timpii de încărcare și capacitatea acestora. La moment, costul unei baterii reprezintă circa 1/4 din valoarea unui EV, dar lucrurile sunt în continuă schimbare. Până în 2022, diferența dintre costurile unui EV și a unui automobil cu motoare tradiționale va fi de doar 1.900 $. 

"Nu există prea multe motive pentru a cumpăra vehicule echipate cu motoare termice după 2025", menționează un analist din cadrul companiei. Se crede că ponderea generală a vehiculelor electrice va ajunge la 17% în 2025 și 40% din piața auto mondială până în 2030. 

Se crede că reducerea costului bateriei va duce la o tranziție foarte rapidă la vehiculele electrice. Cu un preț egal pentru mașinile cu motoare cu ardere internă și cu motoare electrice, cumpărarea primului va fi neprofitabilă, deoarece acest lucru implică cheltuieli suplimentare pentru combustibil, schimburi de ulei și multe consumabile. În același timp, au fost deja anunțate tehnologii care permit încărcarea vehiculelor electrice în doar 7 minute, similar vitezei, de alimentare a unei mașini cu combustie internă. 

Până la momentul actual, cele mai inovative tehnologii în domeniul bateriilor sunt utilizate de Tesla, dar concurenții de la Panasonic, CATL, LG Energy Solutions și SK Innovation urmează pe urme fiebinți.

Sursa: insideevs.com