După Mercedes acum și BMW își ia rămas bun de la motoarele V12 de 6.6 litri, oferite pe BMW M760Li

De Redactor AE   |  12 Mai, 2020

Distribuie :

Tendința spre un consum redus de carburant, normele de poluare tot mai restrictive și standardele Euro în creștere i-au determinat pe BMW să renunțe la încă un motor din gama lor, grandiosul V12.

Unitatea cu 12 cilindri în V și un volum de 6.6 litri este disponibilă pe vârful de gamă al bavarezilor în Seria 7, BMW M760Li xDrive. Potrivit Bimmer Today, nemții vor înceta producția acestui model deja din toamna lui 2020, cu precizarea că se referă doar la piața europeană.

Cel mai probabil că mașina va rămâne în oferta dealerilor în țările unde normele de poluare sunt mai puțin invazive.

Vorbind de viitorul Seriei 7, trebuie să știți că următoarea generație nu va mai include un astfel de motor. Și chiar dacă au fost puțini cei care au optat pentru un M760Li, limuzina ar putea rămâne un model de colecție.

Propulsorul pe benzină dezvoltă 610 PS și 800 Nm de cuplu motor (anterior 585PS și 850 Nm) care asigură un sprint de la zero la prima sută în mai puțin de 4 secunde și o viteză maximă de 305 km/h. Chiar dacă aceste rezultate pot fi ușor bătute de unitatea V8 de 4.4 litri (BMW M5), totuși dinamica și sunetul motorului V12 cu indicile N74 sunt incomparabile.

Desigur V12-le va continua să existe sub capota modelelor Rolls-Royce cu numele de N74B68.

https://www.youtube.com/watch?v=pBcMKb6aN9k