Ford a încheiat producția renumitelor versiuni Mustang GT350 și Bullitt
De Sergiu | 2 Februarie, 2021
Ultimele exemplare ale cunoscutelor versiuni Mustang GT350 și Bullitt au părăsit linia de asamblare. Chiar dacă e un moment amar pentru fanii mărcii, Ford vine cu o soluție în acest sens, ce vrea să suplinească nișa proaspăt eliberată după dispariția versiunilor sus numite.
Un rol important în dispariția GT350 și Bullitt Mustang l-a jucat reintroducerea modelului Mach 1, care practic le-au pus capac venerabilelor modele. Mustang Mach 1 vrea însă să îndulcească pilula și promite performanțe asemănătoare celor oferite de GT350 și Bullitt, fiind o alternativă viabilă de altfel.
În ultima iterație, Mustang Bullitt era echipat cu propulsorul V8 Coyote, ce dezvoltă 480 CP în cuplu cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Lucru natural, modelul a fost vopsit într-o nuanță de verde specială, o trimitere la originalul Bullitt, condus de Steve McQueen în filmul cu numele omonim. Și popularul Mustang GT350 a avut parte de aceeași soartă. Un rol crucial în dispariția modelului l-a reprezentat iarăși unitatea de propulsie - motorul V8 Voodoo de 5.2 litri volum.
Conform declarațiilor oferite de oficialii Ford pentru jurnaliștii de la Ford Authority, ultimele exemplare ale venerabilelor versiuni GT350 și Bullitt au fost asamblate la finele anului trecut, deci acestea sunt, oficial, istorie! Pentru totdeauna? Nu se știe! Nu e exclusă reînvierea ulterioară a modelelor, dar cu o umplutură complet diferită.
Și viabilitatea motoarelor V8 e pusă sub semnul întrebării! În lumea în care mai toți producătorii de automobile se concentrează pe propulsia electrică, normele actuale de gaze emise de motorarele în 8 cilindri nu se prea încadrează în cadrul ecologic în vigoare. Astfel, cei de la Dodge afirmă că zilele celebrului motor Hellcat V8, extrem de popular pe modelul Challenger sunt numărate din cauza normelor de poluare tot mai stricte! Pentru viitor, se așteaptă versiuni electrificate cu același output, dar zero emisii!