Ford Escape
De AutoExpert | 17 Noiembrie, 2011
Ford Escape
Pentru piaţa americană, noul Ford Escape a fost prezentat, iar asta înseamnă că fratele pentru piaţa din Europa - Ford Kuga - se pregăteşte să îşi facă de asemenea apariţia cu mai multă prospeţime şi energie, ca să zicem aşa. Dar acest lucru se va întâmpla anul viitor, la Salonul Auto de la Geneva, locul ales pentru debutul lui Kuga.
Designerul şef de la Ford, Martin Smith a spus că "aspectul atletic pe care îl are Escape nu este întâmplător unul reuşit; prin noua caroserie, ne-am dorit să creăm impresia unui atlet, a unui alergător sau a unui înotător, chiar până la definirea muşchilor care transmit mişcare şi energie."
Sub capotă, Ford Escape va putea fi echipat cu unul dintre cele trei motoare pe benzină, toate cuplate la o cutie de viteze automată cu şase trepte. Versiunea de bază este un benzinar cu patru cilindri de 2.5 litri, care este capabil să ofere 168 CP, iar energia lui o va transmite doar către roţile din faţă.
Ar mai fi varianta de 1.6 litri EcoBoost, care oferă 173 CP, iar în acest caz puterea le va putea fi transmisă roţilor atât către cele din faţă, cât şi printr-un sistem de tracţiune integrală.
Al treilea propulsor este un motor de 2.0 litri EcoBoost, din care se pot scoate 273 CP. Ca versiunea anterioară, atât tracţiunea integrală cât şi cea pe puntea faţă vor fi disponibile.
La interior, Escape ne arată că a învăţat noul limbaj de design de la Ford, fiind asemănător cu interiorul unui Focus. Inginerul care a fost responsabil cu alegerea culorilor şi materialelor, Ruth Pauli a menţionat că ″designul interior al noului Escape este modern şi sofisticat. El combină designul expresiv cu funcţionalitatea maşinii.″