Ford Fiesta ST este fratiorul lui Focus ST

De AutoExpert   |  8 Martie, 2012

Distribuie :

Ford Fiesta ST este fratiorul lui Focus ST

Toata lumea astepta cu nerabdare noul Ford Fiesta ST, dupa ce, la Frankfurt 2011, am fost "amagiti" cu un model care purta titulatura de concept. Iata, însa, ca la Salonul Auto Geneva 2012 acel concept este transpus în model de serie aproape fara nici o modificare.

De la început trebuie remarcat ca sub capota noul Ford Fiesta ST beneficiaza de motorul turbo EcoBoost de 1,6 litri, care afiseaza o putere maxima de 180 CP si un cuplu maxim de 240 Nm. Prin urmare, noul Fiesta ST atinge suta în mai putin de 7 secunde, iar viteza maxima este de 220 km/h. Fata de vechiul Fiesta ST, vorbim de o putere mai mare cu 20%, în conditiile în care emisiile de CO2 sunt mai reduse cu 20%.

Fata de un Fiesta de serie, noul Ford Fiesta ST este suficient de bine individualizat: grila frontala împletita si cu logo "ST", spoiler mai agresiv, praguri si eleron de mari dimensiuni sau difuzor care evidentiaza cele doua evacuari rotunde. În interior, Fiesta ST se diferentiaza prin volanul mai sportiv, elementele din aluminiu si tapiteria bicolora a scaunelor sport RECARO, dar si prin logo-urile "ST".

Trenul de rulare a fost subiectul unor teste intensive, realizate de specialistii Team RS, care ne promit ca noul Ford Fiesta beneficiaza de cea mai buna manevrabilitate în categoria sa. Garda la sol a fost redusa cu 15 mm, arcurile si amortizoarele au o setare speciala, suspensia fiind mai rigida, iar "arsenalul" electronic presupune adaptarea unui Torque Vectoring Control System, precum si a unui sistem de control al stabilitatii cu trei moduri de functionare.

Ramâne de vazut la ce pret va fi oferit noul Ford Fiesta ST, un mini-hot-hatch care îsi propune sa le faca zile fripte unor modele precum Citroen DS3, Peugeot 208 GTI sau Mini Cooper S (motoarele acestora având multe în comun din punct de vedere tehnic).

Recomandate:

Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna