Formula 1 2013 – Marele Premiu al Australiei

De AutoExpert   |  8 Februarie, 2013

Distribuie :

Formula 1 2013 – Marele Premiu al Australiei

Sezonul 2013 al Formulei 1 a început promiţător în Australia cu o cursă spectaculoasă datorată, în mare măsură, strategiilor diferite abordate de piloţi pentru schimbările de pneuri, în condiţiile în care puţinii stropi de ploaie căzuţi spre final nu au avut nicio influenţă reală.

Plecat din pole position, Sebastian Vettel a fost lider până la prima intrare la boxe, însă starturile excelente realizate de Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso au contat decisiv în clasamentul final.

Raikkonen a câştigat trei poziţii la start şi apoi a gestionat cel mai bine pneurile medium, reuşind să termine cursa cu numai două opriri la boxe. Acest lucru i-a permis finlandezului să urce pentru a 20-a oară pe prima treaptă a podiumului şi să ofere echipei Lotus prima victorie a sezonului, după ce a gestionat impecabil ultimele tururi ale cursei.

La rândul său, Fernando Alonso a plecat de pe locul cinci, a urcat pe locul trei la start şi a reuşit să-l devanseze pe Vettel la prima intrare la boxe. Pilotul Scuderiei Ferrari a adoptat o strategie cu trei opriri la boxe şi, după ce a evitat în ultimul moment un acroşaj cu un pilot Caterham întârziat, a terminat cursa pe locul doi în faţa lui Vettel, care a fost nevoit să se mulţumească cu ultima poziţie a podiumului.

Nici Massa nu s-a lăsat mai prejos. Chiar şi aşa, poziţia cu numărul patru ocupată la finele cursei, ajuta echipă din Maranello să preia conducerea la clasamentul constructorilor.

Lewis Hamilton, nouă achiziţie a echipei Mercedes GP nu a strălucit, dar a arătat că „se poate” în curtea germanilor. Iniţial, pilotul britanic a avut o strategie cu două opriri, dar în urma unui... „clinci” avut cu Alonso, acesta şi-a distrus pneurile şi a trebuit să-şi mai adauge la itinerariu o vizită la standuri. Aşa se face că finalul cursei l-a prins pe locul cinci. Coechipierul său, Nico Roseberg, a abandonat pe motivul unei defecţiuni electronice, alăturându-se astfel lui Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi Pastor Maldonado (Williams), care au avut parte de o soartă similară.

Temperatura scăzută din aer, dar şi de la suprafaţa pistei au determinat uzura accentuată a pneurilor super-soft, iar acest lucru nu a însemnat nimic altceva decât o schimbare continuă a strategiilor de cursă din cadrul echipelor.

Mark Webber a fost marea dezamăgire a cursei, întrucât pilotul Red Bull Racing a ratat din nou startul şi a coborât de pe locul doi pe locul şapte. De acolo, australianul s-a luptat în a doua jumătate din top 10 şi în cele din urmă a ocupat locul şase.

Iar adevărata surpriză a cursei a fost Adrian Sutil, pilotul echipei Force India.

Sutil s-a instalat la un moment-dat la conducere şi s-a dovedit extrem de competitiv în faţa unor piloţi precum Vettel, Alonso sau Massa. Germanul s-a menţinut pe primele poziţii până la al doilea schimb pentru pneuri medium, moment din care a început să piardă teren şi a terminat pe şapte, în faţa coechipierului Paul di Resta.

Conform aşteptărilor, McLaren a avut parte de o cursă dificilă, iar Jenson Button a obţinut doar cele două puncte aferente locul nouă, în timp ce coechipierul Sergio Perez a încercat o strategie similară cu cea a lui Sutil, însă a terminat pe 11. Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Romain Grosjean, care a plătit tribut unui start în care a pierdut câteva poziţii.

Cel mai bun timp al cursei a fost stabilit de Raikkonen, care a fost cronometrat cu 1:29.274 în turul 56.

Rezultate Calificări:

1. Sebastian Vettel

2. Mark Webber

3. Lewis Hamilton

4. Felipe Massa

5. Fernando Alonso

6. Nico Rosberg

7. Kimi Raikkonen

8. Romain Grosjean

9. Paul di Resta

10. Jenson Button

AUSTRALIA - REZULTATE CURSA:

1. Raikkonen Lotus-Renault 1h30:03.225

2. Alonso Ferrari + 12.451

3. Vettel Red Bull-Renault + 22.346

4. Massa Ferrari + 33.577

5. Hamilton Mercedes + 45.561

6. Webber Red Bull-Renault + 46.800

7. Sutil Force India-Mercedes + 1:05.068

8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.449

9. Button McLaren-Mercedes + 1:21.630

10. Grosjean Lotus-Renault + 1:22.759

11. Perez McLaren-Mercedes + 1:23.367

12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:23.857

13. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap

14. Bottas Williams-Renault + 1 lap

15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap

16. Pic Caterham-Renault + 2 laps

17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps

18. van der Garde Caterham-Renault + 2 laps

Fastest lap: Raikkonen, 1:29.274

Not classified/retirements: Driver Team On lap

Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 40

Rosberg Mercedes 26

Maldonado Williams-Renault 25

Hulkenberg Sauber-Ferrari 1

World Championship standings, round 1:

Drivers:

1. Raikkonen 25

2. Alonso 18

3. Vettel 15

4. Massa 12

5. Hamilton 10

6. Webber 8

7. Sutil 6

8. Di Resta 4

9. Button 2

10.Grosjean 1

Constructors:

1. Ferrari 30

2. Lotus-Renault 26

3. Red Bull-Renault 23

4. Mercedes 10

5. Force India-Mercedes 10

6. McLaren-Mercedes 2

Recomandate:

(FOTO) Lamborghini prezintă noul Urus SE: versiunea plug-in hybrid a SUV-ului - Photo
Noutăți
(FOTO) Lamborghini prezintă noul Urus SE: versiunea plug-in hybrid a SUV-ului

Versiunea plug-in hybrid a SUV-ului italian dezvoltă tocmai 800 CP! Potrivit informațiilor oficiale, autonomia în mod pur electric constituie 60 kilometri. Versiunea electrificată, de a

Inna
Duminică se anunță suspendare de trafic rutier pe anumite străzi din capitală - Photo
Sociale
Duminică se anunță suspendare de trafic rutier pe anumite străzi din capitală

Municipalitatea informează că duminică, 28 aprilie, va fi suspendat traficul rutier pe anumite străzi din capitală. Decizia este motivată de desfășurarea cursei de ciclism "Velohora", e

Inna
(FOTO) G-Class pur electric! Mercedes dezvăluie noua versiune a modelului legendar - Photo
Noutăți
(FOTO) G-Class pur electric! Mercedes dezvăluie noua versiune a modelului legendar

Mercedes-Benz a dezvăluit noua versiune cu zero emisii a legendarului G-Class. Cum am menționat și în articolele anterioare, noua versiune va fi botezată G580 with EQ Technology. Noul G-Cla

Inna