(FOTO) A debutat noul BMW 5 Series! În premieră, sedanul va putea fi comandat în versiune electrică
De Inna | 25 Mai, 2023
A debutat mult așteptatul BMW 5 Series, împreună și cu versiunea pur electrică, denumită i5. Urmează să facem cunoștință cu cea de-a opta generație a sedanului bavarez, care va fi produsă în continuare la uzina din Dingolfing, alături de versiunea electrică.
Noua generație a sedanului a devenit mai mare din punct de vedere a dimensiunilor. Acum, modelul măsoară 5.060 milimetri în lungime (+97 mm), 1.900 milimetri în lățime (+32 mm), 1.515 milimetri în înălțime (+36 mm), iar ampatamentul a fost lungit cu 20 de milimetri, la 2.995 de milimetri. Odată cu modificarea dimensiunilor, producătorul a optat și pentru un limbaj de design nou, care a devenit ușor simplificat.
Din noutăți, avem varianta modernizată a grilei frontale, care opțional poate avea conturul iluminat. Tot aici vorbim despre elemente LED poziționate aproape vertical, care servesc ca lumini de semnalizare și lumini de zi, jante cu diametrul între 18 și 21 de inch, cifra 5 în relief pe montantul C și stopuri unite de o bandă cromată. Opționale sunt pachetele M Sport și M Sport Pro.
Interior
Pe interior, producătorul a optat pentru tehnologia Curved Display, care este prezent și în actuala 7 Series. A fost redesenat și volanul, care acum e disponibil fie cu două, fie cu trei spițe. În interior sunt acum mai puține butoane fizice, scaune sport noi, oferite în standard și sistemul multimedia BMW OS 8.5. În standard, clienții pot beneficia de conexiune la Apple CarPlay și Android Auto. Pe display-ul central, pasagerii pot urmări conținut video, iar platforma AirConsole permite rularea de jocuri atunci când mașina este staționată. Opționale sunt tehnologiile precum BMW Live Cockpit Professional, cu Head-up Display și realitate augmentată.
O premieră pentru constructorul bavarez este interiorul vegan. Respectiv, scaunele, bordul, portierele și volanul, sunt îmbrăcate într-un material care imită pielea și care poate fi comandat și cu perforații. Adevărat este că în continuare, va rămâne ca opțiune tapițeria din piele Merino.
Motorizări
Producătorul bavarez a pregătit o gamă variată de motorizări pentru noua generație a sedanului. Aici vorbim atât despre motoare convenționale, cât și despre cele electrificate. Odată cu debutul, clienții vor putea procura versiuni precum 520i (208 CP), 520d și 520d xDrive (197 CP). Iar în primăvara anului viitor, bavarezii vor oferi 2 versiuni plug-in hybrid, dar și un motor diesel cu 6 cilindri în linie. Remarcăm că motoarele convenționale vin în ansamblu cu o transmisie nouă în opt rapoarte.
Versiunea electrică i5
În premieră, sedanul bavarez poate fi comandat și în versiune cu zero emisii. Noul BMW i5 va fi disponibil în două versiuni: i5 eDrive40 și i5 M60 xDrive. Prima versiune este echipată doar cu un motor electric, roți motrice spate și oferă 340 CP, și 430 Nm cu funcția Sport Boost sau Launch Control activată. În aceste condiții, repriza 0-100 km/h este atinsă în 6 secunde, iar viteza maximă este limitată la 193 km/h.
Între timp, cea de-a doua versiune are două motoare electrice, tracțiune integrală. Astfel, versiunea mai perfomantă oferă 601 CP și 820 Nm. Cifrele sunt atinse când sunt activate funcțiile Sport Boost șau Launch Control. Fără aceste funcții, modelul oferă 517 CP și 795 Nm. i5 M60 xDrive este capabil să dezvolte 100 km/h timp de 3.8 secunde, iar viteza maximă este limitată la 230 km/h.
În cazul ambelor versiuni, bateria are o capacitate utilă de 81.2 kWh. Prin urmare, i5 cu roți motrice spate oferă o autonomie cuprinsă între 477 și 582 km, în timp ce i5 cu tracțiune integrală poate oferi între 455 și 516 km autonomie. Bavarezii oferă și funcția precum Max Range, care crește autonomia cu 25%, doar că în acest caz trebuie să refuzi la putere și anumite funcții de confort.
Bateria poate fi încărcată și prin intermediul unei stații rapide, cu până la 205 kW, caz în care repriza 10 - 80% durează aproximativ 30 de minute. Iar la o priză AC, mașina se încarcă cu 11 kW, standard, sau cu 22 kW, opțional.
Pentru versiunea i5 eDrive40, sunt opționale dotările precum suspensia M Sport, sistemul de frânare M Sport și suspensia Adaptive Professional. Între timp, ele sunt în standard pentru versiunea mai performantă. Este opțional și sistemul de direcție integrală.
Sisteme de asistență
Producătorul bavarez oferă acum și o serie de sisteme de asistență. Printre cele mai curioase se regăsește Driving Assistant Professional, care este opțional. Prin acest sistem, șoferul poate, pe anumite autostrăzi din Germania, SUA și Canada, să ia mâinile de pe volan la viteze de până la 130 km/h.
Active Lane Change Assistant este un alt sistem, care permite schimbarea benzii atunci când cel de la volan își îndreaptă privirea către oglinda exterioară corespunzătoare. Astfel, dacă te uiți la oglinda din dreapta, mașina trece pe banda din dreapta.
Versiuni Plug-in Hybrid
După cum spuneam, noua generație a 5 Series oferă și noi versiuni plug-in hybrid, care vor fi disponibile începând cu 2024. Astfel, prima este 530e și este echipată cu un benzinar de 2.0 litri volum și un motor electric, care în ansamblu dezvoltă 299 CP și 450 Nm. Aceste cifre sunt suficiente pentru a atinge 100 km/h în doar 6.4 secunde și are o viteză maximă limitată la 230 km/h. În mod pur electric, această versiune poate parcurge între 87 și 102 km.
A doua versiune, 550e xDrive este dotată cu un benzinar de 3.0 litri și de asemenea, o unitate electrică. În acest caz, clientul va obține 489 CP și 700 Nm. Iar în aceste condiții, repriza 0-100 km/h este realizată în 4.3 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h. Versiunea mai performantă oferă o autonomie în mod pur electric cuprinsă între 79 și 90 km.
Menționăm că, începând cu anul 2024, noua generație a sedanului bavarez va fi disponibilă și în versiunea Touring.