(FOTO) A fost alcătuită lista de modele care în viitor ar putea deveni vehicule de colecție!
De Pavel | 14 Iulie, 2020
Compania americană de asigurări Hagerty, specializată în modele exotice și de epocă, a alcătuit un top de vehicule noi care în primul rând îți oferă senzații deosebite în timpul condusului, iar în al doilea rând, vor putea deveni mașini de colecție, peste câteva zeci de ani. Clasamentul este compus din cinci mașini și o motocicletă.
Primul loc în clasamentul Hagerty's 2020 Hot List îl ocupă Shelby Mustang GT500. Musclecar-ul echipat cu o unitate V8 supraalimentată de 5.2 litri volum, care livrează 770 CP și 847 Nm, poartă titlul de cel mai puternic "Mustang" din istorie și, potrivit asigurătorilor, "altul mai bun nu va mai fi". Alături de el, pe poziția secundă se regăsește Chevrolet Corvette Stingray în cea de-a opta generație, care nu doar că și-a schimbat radical aspectul, ci a devenit și un supercar cu motor poziționat central.
Următorul cupă cei doi americani, pe locul trei, se poziționează hybridul suedez Polestar 1. Primul model al noului brand este echipat cu un motor de 2.0 litri volum dotat cu o tubosuflantă și compresor, care este acompaniat de două motoare electrice. În total, sistemul de propulsie oferă la dispoziția șoferului 600 CP și 1.000 Nm. Experții de la Hagerty sunt siguri că Polestar 1 va atrage atenția colecționarilor, nu doar din cauza motorizării neobișnuite, dar și grație designului extravagant și modern.
Ultimele două mașini din listă sunt pickup-ul Jeep Gladiator Rubicon și sedanul de performanță Cadillac CT6-V. Primul se evidențiază prin abilitățile sale off-road, iar al doilea cu o unitate V8 Blackwing Twin-turbo de 4.2 litri volum, care nu și-a putut continua cariera în compania Generaș Motors fiind instalat și pe alte modele, astfel că în viitor va fi folosit de compania italiană Manifattura Automobili Torino, care apropo, dezvoltă versiunea modernă a legendarei Lancia Stratos!
Pe ultima traptă a topului se poziționează Honda CBR1000RR-R Fireblade SP. Motocicleta, din punct de vedere constructiv este foarte aproape de RC213V-S, varianta street legal a superbike-ului din Campionatul MotoGP, însă, spre deosebire de acesta, nu costă 200.000, ci doar 30.000 de dolari.