(FOTO) Redux Leichtbau prezintă versiunea modernizată a legendarului BMW M3 în caroseria E30!
De Pavel | 5 Aprilie, 2019
Trăim într-o vreme în care orice moft al iubitorilor de automobile este realizabil! Mai nou, restaurarea și modernizarea mașinilor vechi a devenit o afacere profitabilă, iar atelierele specializate încearcă să ne uimească cu tot mai multe modele ”reînviate”.
Pânp acum am admirat o serie de Porsche-uri restaurate, varianta modernă a legendarei Lancia Delta Integrale și Jaguar E-Type, iar acum a venit vremea pentru un model german care de-a lungul anilor a adunat milioane de fani.
Având în vedere faptul că motoarele clasice cu ardere internă au totuși o limită de viață, de ce să nu facem din modelele trecutului adevărați eroi și să le îmbunătățim pe cât este posibil. Astea fiind spuse, cei de la Redux Leichtbau au pregătit o versiune modernă a celebrului BMW M3 în caroseria E30!
Fiecare dintre modelele M3 create de Redux pleacă de la o mașina donatoare echipată cu motor de 2.3 litri volum. Ca regulă, compania caută singură exemplarele care urmează să fie modificate, dar de acest lucru se poate ocupa și clientul. Următorul pas este dezmembrarea completă a mașinii, verificarea șasiului și pregătirea caroseriei, pentru o eventuală revopsire.
Motorul S14 ajunge în aceasta configurație, până la 2.5 litri volum, este dotat cu pistoane și biele noi, o cutie de aer din carbon, dar și un nou arbore cotit BMW Motorsport! Pentru cei interesați, există și versiunea unei turbosuflante, cu ajutorul căreia mașina poate dezvolta 392 de cai putere.
Pe vremea sa, M3 E30 manifesta o manevrabilitate exemplară, din păcate în zilele noastre, masina nu mai este la fel de exactă. În această ordine de idei, specialiștii de la Redux au îmbunătățit suspensia și au instalat amortizoare EXE-TC ajustabile pe trei direcții.
De franare se ocupă un sistem alcătuit din etriere cu 6 pistoane și discuri de frână cu diametrul de 355 de mm pe fata și, etriere cu 4 pistoane și discuri de 330 de mm pe spate. Jantele forjate sunt încălțate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport rubber, totodată Redux poate monta orice tip de anvelope, în funcție de doaleanțele proprietarului.
La capitolul finisaje interioare nu există limite. Cu toate acestea, Redux vine cu câteva sugestii. Daca noul M3 va fi folosit ca mașină de zi cu zi, specialistii atelierului îl echipează cu scaune sport Recaro retapițate, dar și cu o banchetă spate. Pe de altă parte, dacă vă plac cursele, vor disparea scaunele de pe spate și va aparea chiar și o cușca de protectie.
Mai mult, producătorul vine cu mai multe opțiuni și la capitolul volane, schimbătoare de viteză, mânere pentru uși, culori de plafon sau chiar covorașe și mochete. Nuantele de culoare sunt, de asemenea, diferite, ba chiar, dacă vă doriți, puteti beneficia și de un sistem audio modern sau de un instrumentar de bord digital!
Bineînțeles că toate aceste modificări nu costă ieftin. Chiar dacă Redux Leichtbau nu a prezentat nici o informație despre prețuri, având în vedere cât de căutate sunt modelele M3 în acest moment, suntem siguri că va fi vorba despre sume cu șase cifre. La fel, trebuie să menționăm că acest BMW M3 în caroseria E30 va fi produs într-un număr de doar 30 de exemplare.