Garanţie de 7 ani – truc de marketing sau avantaj real?

De AutoExpert   |  8 Februarie, 2013

Distribuie :

Garanţie de 7 ani – truc de marketing sau avantaj real?

Aşa cum suntem de fire un popor sceptic, fără să privim puţin mai atent situaţia, declarăm că ce pare a fi prea frumos şi măreţ trebuie să fie şi fals. Aici facem referinţă la garanţia record pe care o acordă Kia începând cu anul 2013. Să fie doar o tehnică de marketing?

Aici merită să facem un mic parcurs istoric. Odată ce marca coreeană îşi punea în aplicare planurile de extindere în Europa, inaugurând şi o nouă uzină, în Slovacia, a anunţat că va oferi în ţările Uniunii Europene o garanţie de 7 ani pentru toate modelele sale, făcând astfel o propunere cu mult peste ceea ce oferă oricare alt producător auto în Europa.

În Moldova însă, Compania Kia nu se evidenţia cumva prea mult şi de asemenea oferea 5 ani de garanţie. Producătorul coreean cunoştea situaţia infrastructurii din ţara noastră şi şi-a asumat o strategie prudentă, urmând ca în timp să se analizeze situaţia şi statisticile privind fiabilitatea modelelor Kia în condiţiile autohtone de exploatare. După studiile realizate, Kia vine cu o ştire înbucurătoare şi pentru cumpărătorii din Moldova. Modele mărcii s-au dovedit a fi extrem de fiabile chiar şi în condiţiile drumurilor naţionale, fapt care a dus la decizia de a oferi garanţie de 7 ani pentru toate modelele Kia, valabilă până la atingerea a primii 150,000 km parcurşi.

Informaţia este înbucurătoare, în special pentru cei care doresc să-şi cumpere un automobil mai accsesibil, exploatarea căruia nu-i va obliga să scoată din buzunar chiar şi ultimii bani. În această situaţie descurajează însă ceilalţi producătorii auto care îşi vând automobilele şi în Moldova prin reţeaua de dealeri oficiali, deoarece ei oferă de la 2 ani garanţie (Jeep, Chrysler, Dodge, Audi etc) până la maximum 6 ani în cazul companiei Mitsubishi. Majoritatea producătorilor oferă, de obicei, garanţie valabilă 3 ani sau pe parcursul a primii 100 mii km.

După ce am contactat reprezentanţii Kia, ei au specificat că: “Reparaţia pe garanţie presupune repararea automobilului în decursul perioadei respective fără ca clienţii să o achite, în cazurile când la diagnosticul automobilului s-au depistat anumite cusuri, cauzate de un defect al materialelor sau încălcări ale tehnologiei de producere.”, iar cifrele de 7 ani sau 150,000 km oferă şi mai multă încredere oricui ar planifica să devină proprietarul unui automobil nou.