Hyundai publică detalii despre motorizările lui Santa Fe facelift! Versiunea PHEV oferă 265 CP, varianta hybrid 230 CP, iar motorul diesel 202 CP
De Pavel | 2 Iulie, 2020
La începutul lunii iunie, Hyundai a publicat primele imagini cu modelul actualizat Santa Fe, însă a evitat să ofere și informații despre gama de motorizări. Acum, coreenii vin cu detalii importante care vizează sistemele de propulsie a noului SUV.
Marea noutate la acest capitol este instroducerea versiunii PHEV, care folosește un benzinar Smartstream T-GDi de 1.6 litri volum și un motor electric de 91 CP, în total fiind livrați 265 CP și 350 Nm.
Sistemul de propulsie plug-in hybrid cuplat la o baterie cu capacitatea de 13.8 kWh ampalsată sub scaunele din față, disponibilă doar în versiunea cu tracțiune integrală. Sud-coreenii nu menționează autonomia electrică, însă cel mai probabil aceasta va fi de circa 50 de kilometri, precum în cazul altor modele cu o astfel de baterie. Această versiune urmează să fie disponibilă în prima jumătate a anului 2021.
Până clienții vor putea alege varianta PHEV, constructorul propune deja începând cu luna septembrie, noul Santa Fe facelift în versiunea hybrid, cu o unitate pe benzină de 1.6 litri volum cuplată la un un motor electric mai modest, de doar 60 de cai putere. În total, hybrid-ul va dezvolta 230 de cai putere și 350 Nm.
Aici, motorul electric este alimentat de o baterie de 1.49 kWh, iar clienții vor putea alege între tracțiunea față sau cea integrală. Ambele versiuni hibride mizează de asemenea pe o nouă cutie de viteze automată cu 6 trepte.
Curios este faptul că noul Santa Fe facelift nu va oferi nicio versiune pe benzină, astfel că singura alternativă la variantele hybrid va fi motorizarea diesel cu un propulsor Smartstream de 2.2 litri volum de 202 CP și 440 Nm. Aceasta va putea fi comandată atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală, motorul fiind cuplat la o nouă cutie de viteze cu dublu-ambreiaj cu 8 trepte (8DCT).
În premieră, Santa Fe facelift primește și un selector Terrain Mode, prin care șoferul poate alege rapid tipul de suprafață pe care se deplasează, cum ar fi: nisip, zăpadă sau noroi, pe lângă clasicele moduri eco, sport și confort. Opțional, clienții pot bifa funcția Smart Driving Mode, care selectează automat tipul de teren.