Isdera Commendatore 112i, supercar-ul unicat, vedeta din Need for Speed II, își caută noul stăpân

De Sergiu   |  17 Decembrie, 2020

Distribuie :

Înainte ca Pagani Zonda să spargă tiparele lumii automobilistice la finele anilor 90, lumea a primit un supercar, istoria căruia s-a cam pierdut în negura timpului, dar care nu este cu nimic mai prejos decât sus-menționatul model. 

Totul a început în 1993, an în care o companie germană sub numele de Istera a dezvăluit lumii Commendatore 112i, un model dedicat nimeni altuia decât Enzo Ferrari. Modelul în cauză a fost inspirat de mașinile din cursele de anduranță din Grupul C. La fel ca Zonda, Isdera era echipat cu un motor Mercedes-Benz V12 de 6.0 litri volum, care a reușit să sălășluiască și sub capota lui S-Class W140. În cuplu cu agregatul propulsor venea o cutie de viteze mecanică cu șase trepte, preluată de la RUF, un tuner Porsche dedicat. Ansamblul îi permitea modelului să accelereze până la viteza de 337 km/h, o performanță absolut incredibilă pentru acele vremuri, deloc neglijabilă și în prezent.

Din colabarorarea dintre BBS și Bilstein  a rezultat o suspensie specială ce se adapta după condițiile de drum și jante speciale, iar la viteze mari garda la sol se reducea cu 7 cm pentru a îmbunătăți rezistența la înaintare și a controla mai eficient fluxurile de aer. O serie de soluții incredibile erau menite să facă mașina mai rapidă, aceasta având un coeficient aerodinamic de doar 0.30.

Se prevedea asamblarea mai multor exemplare ale modelului, dar din cauza unor probleme financiare, compania s-a mulțumit cu unul singur. A doua etapă de glorie a modelului a venit peste patru ani de la debut, în 1997, an în care a fost lansat consacratul joc video Need for Speed II, unde chiar și cei ce în realitate nu au avut ocazia să conducă supercar-ul unicat puteau să-și încerce norocul cu versiunea virtuală a acestuia.

Pentru ultima dată, mașina a apărut în vizorul public la Salonul Auto de la Frankfurt, ediția din 1999, după care, în urma unor trocuri obscure a ajuns în colecția unui client privat. Abia peste ani buni, modelul a ieșit la suprafață, fiind procurat din nou de companie și restaurat conform specificațiilor inițiale din 1993.

Acum, casa de licitații RM Sotheby's va scoate în 2021 la vânzare exemplarul din nou, direct din mâinile companiei-mamă. Mașina, ce a parcurs doar 10.500 km se vinde fără preț minim, deci doar contextul va arăta pentru ce sumă va fi adjudecat supercar-ul.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x