Japonezii refuză să mai vândă vechiul Nissan Skyline GT-R, R32, R33 sau R34, străinilor! Vor păstra modelul în continuare doar pentru ei

De Redactor AE   |  16 Noiembrie, 2019

Distribuie :

O lege nescrisă îi îndeamnă pe japonezi să refuze cumpărătorii veniți din străinătate și aflați în căutarea unui Nissan GT-R din seriile R32/33/34. În așa mod, oamenii de aici speră să oprească migrația acestor legende, dincolo de hotarele Japoniei.

Pasiunea pentru mașinile JDM (japan domestic market) i-a determinat pe mulți oameni (în special cei din SUA) să facă tot posibilul pentru a pune mâna pe un sportcar din țara soarelui răsare. Legende ca Toyota Supra, Mazda RX7, Nissan Silvia, Nissan GT-R, sunt cele mai căutate și de la o vreme deja sunt accesibile, publicului american.

O lege specială în acest sens, ”25 year rule”, le-a dezlegat mânile tuturor pasionați din SUA, dându-le undă verde pentru importul de automobile exotice pe piața americană. Spre deosebire de Toyota sau Mazda, Nissan Skyline, R32/33/34 nu a fost niciodată oferit pe piața din SUA.

Iar asta îi face și mai dornici de a procura un GT-R. Japonezii au fabricat Skyline-ul exclusiv pentru piața internă (JDM) și singurii care au mai putut procura un astfel de model au fost doar țările în care se practică condusul pe banda stângă cu volanul pe partea dreaptă a mașinii, adică Australia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, etc.

De când a fost introdusă legea de 25 de ani, americanii au început importul masiv de mașini din Japonia, iar cele mai căutate sunt Nissan Skyline GT-R. Asta i-a cam speriat pe japonezi, care au început a ridica dramatic prețurile la astfel de modele pentru a-i ține la distanță pe străini.

Doar că metoda nu i-a ajutat prea mult, sau mai bine zis, deloc! Prin urmare, niponilor nu le-a rămas decât să se ”grupeze” neoficial într-o mișcare naționalistă, prin care să refuze cumpărătorii veniți din afara țării.

Își doresc cu tot dinadinsul să păstreze aceste mașini acasă, în țara lor, ca pe un simbol al unei culturi aparte.

Astăzi un GT-R 34 la mâna a doua, costă la fel de mult cât un R35 exploatat anterior. Însă de cel emai multe ori, prețurile deja întrec orice limită, ajungândl la 100.000 de dolari și chiar mai mult!

Cândva, GT-R era o mașină adresată clasei de mijloc și oricine și-o putea permite, astăzi însă este mai mult decât un sportcar, este un simbol, la care oamenii nu vor renunța prea ușor, nici măcar pentru bani.

Imaginați-vă Japonia...fără nici un Skyline GT-R!