Kia prezintă sedanul K8, o nouă etapă în evoluția brandului sud-coreean

De Sergiu   |  24 Martie, 2021

Distribuie :

După ce sud-coreenii de la Kia au dezvăluit interiorul și aspectul exterior al noului sedan premium K8, succesorul lui K7/Cadenza, nu le-a mai rămas decât să prezinte în cadrul premierei ce a avut loc recent datele tehnice ce țin de acesta. Predecesorul noului model s-a dovedit foarte popular pe piața internă, deci s-au depus eforturi susținute pentru a-i găsi un înlocuitor pe măsură.

Pentru început, menționăm că sedanul dispune de o gamă de motorizări formată din patru agregate. Pe treapta ierarhică superioară este situată motorizarea Smartstream de 3.5 litri volum, care se regăsește în două variante de putere: varianta GDI pe benzină dezvoltă 300 CP și 359 Nm, iar iterația LPI (liquid propane injection) oferă 240 CP și 314 Nm.

În continuare regăsim unitatea de GDI (gasoline direct injection) de 2.5 litri volum, care oferă 198 CP și 248 Nm. La fel ca unitatea Smartstream, agregatul de 2.500 cc vine cu soluții dedicate pentru a optimiza consumul prin realizarea unei injecții a combustibilului mai fină decât anterior.

Versiunea entry-level este echipată cu un agregat T-GDI de 1.6 litri volum, care va fi însă disponibil de la o dată ulterioară. 

Propulsoarele sunt disponibile în cuplu cu o transmisie automată cu opt rapoarte, proiectată și dezvoltată in house. By default, K8 vine cu tracțiune pe puntea față, dar versiunea echipată cu propulsorul de 3.5 litri volum poate fi comandată opțional și cu tracțiune integrală.

Față de K7, sedanul e ceva mai mare: 5.015 mm față de 4.995 mm. Jantele pentru care se poate opta sunt dimensionate de la 17 la 19 inci. Suspensia adaptivă este o caracteristică inerentă a versiunilor mai dotate.

Noțiunea de rafinament este accentuată de soluțiile prezentate pentru a reduce până la minim zgomotul și vibrațiile, folosind materiale pentru antifonare, inclusiv o soluție de etanșare triplă a ușilor care reduce dramatic zgomotele nedorite provenite din exterior. 

Scaunele frontale Ergo Motion Seat, sunt una din atracțiile principale ale interiorului. Aceste sunt dotate cu șapte compartimente pneumatice ce aduc un plus de confort, permițând alinierea conform profilului ocupantului. În modul sport sau la viteze mari, scaunele se auto-reglează pentru a oferi o fixare mai bună, fiind prevăzute și cu funcții de ventilare și încălzire.

Versiunile ceva mai bine dotate dispun de un sistem audio Meridian cu 14 difuzoare, iar interiorul prezintă materiale menite să ofere un aspect premium, de genul pielii Nappa, furnirului din lemn, dar și a aluminiului polisat. În echiparea de bază vine la pachet cu tocmai nouă airbag-uri.

Un afișaj curbat leagă cluster-ul digital de 12 inci și un sistem de infotainment de aceleași dimensiuni, oferind conectivitatea din K8 și tehnologia de infotainment pentru toți cei din interior. Acest afișaj curbat - o premieră pentru Kia - este ultra-modern și ușor de utilizat, oferind modelului K8 un stil tehnologic eficient și simplificat.

K8 va fi disponibil mai întâi în țara-mamă, Coreea de Sud, începând din luna aprilie, după care este prognozată extinderea ulterioară și pe alte piețe. Europa sau SUA nu se regăsesc însă pe lista statelor unde K8 va fi disponibil.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x